msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

SOPHIA LOREN DOOPTE MSC MERAVIGLIA, GROOTSTE CRUISESCHIP OOIT GEBOUWD DOOR EEN EUROPESE REDERIJ

07/06/2017

MSC Cruises blikt ook ambitieus vooruit met bouw van 2 megacruises “World Class”

Naar goede traditie bij MSC Cruises, de grootste private cruiserederij ter wereld, doopte op 3 juni de internationale filmlegende Sophia Loren het nieuwste wonder in de vloot: MSC Meraviglia. Intussen heeft MSC Cruises ook de bouw aangekondigd van 2 nieuwe cruiseschepen (+ 2 in optie), “World Class” met LNG stuwkracht, die elk niet minder dan 6.850 gasten kunnen verwelkomen.
Met een capaciteit van 5.714 gasten en een brutotonnage van 171.598 ton is MSC Meraviglia het grootste cruiseschip dat ooit gebouwd werd door een Europese rederij. Het schip maakt nu haar eerste reis, van 4 juni tot 11 juni, van Le Havre naar Genua. De zomerroute vertrekt vanaf 11 juni, met 6 vertrekhavens in de Middellandse Zee.
Niemand minder dan Sophia Loren doopte het nieuwe cruiseschip, met een ceremonie met parade van officiers van het schip en een traditioneel crescendo van champagne en vuurwerk. Sophia Loren werd voor de eerste keer ‘doopmoeder’ in 2003, van MSC Lirica, en zegende sindsdien elk nieuw schip van MSC Cruises.
MSC Meraviglia is het eerste van 11 nieuwe schepen van MSC Cruises die zullen volgen binnen 10 jaar, goed voor een investering van 9 miljard euro, uniek in de sector. Intussen heeft de rederij ook al de bouw aangekondigd van 2 megacruises (+ 2 in optie), “World Class”, in 2022 en 2024. De schepen, 330 meter lang, zullen maar liefst 2.760 kajuiten tellen en kunnen zo tot 6.850 gasten verwelkomen. Ze varen op LNG-stuwkracht, hebben een futuristische “Y” structuur (voor een uitzonderlijk panoramisch zeezicht) een boeg in “G” vorm (voor meer hydrodynamische stabiliteit), zijn voorzien van een heel nieuw afvalrecyclagesysteem. Ook dat zijn primeurs in de sector.

Voor meer info
RCA PR I Hilde Meus I hilde@rca.be I Tel. 011 59 05 97 I 0473 69 51 07 I www.rcapress.be
MSC Cruises Belgium I Vinciane Jacquiez I press@msccruises.be I 02 334 94 00 I www.msccruises.be

Over MSC Cruises
MSC Cruises is de marktleider in Europa, Zuid-Afrika en Zuid-Amerika en vaart het gehele jaar door vaart in de Middellandse -en Caribische Zee en seizoensgebonden in Noord-Europa, de Atlantische Oceaan, Cuba & Franse Antillen, Zuid-Amerika, Zuid-Afrika evenals in Abu Dhabi, Dubai en Sir Bani Yas.
In 2014 heeft MSC Cruises, in het kader van haar investeringsplan, twee nieuwe schepen van de Meraviglia-generatie en twee nieuwe schepen in de Seaside-klasse besteld (tevens werd er een optie genomen op een derde schip). In februari 2016 bevestigde het bedrijf, zoals verwacht, de opties voor de bouw van twee extra schepen in de nieuwe Meraviglia-Plus klasse met een nog groter vermogen. In April 2016 steeg de investering tot €9 miljard met de aankondiging en de ondertekening van de overeenkomst voor de bouw van nog vier extra schepen, allen voorzien van de next-generation LNG stuwkrachttechnologie. Tussen 2017 en 2026 zullen in totaal 13 nieuwe next-generation MSC Cruises schepen in de vaart genomen worden.
MSC Cruises is de eerste firma op wereldniveau die een investeringsplan van deze omvang en van deze duur ontwikkelt, verspreid over meer dan tien jaar, van 2017 tot 2020.
De oorsprong van MSC Cruises ligt in de Middellandse Zee en haalt inspiratie uit haar erfgoed om een unieke beleving te creëren voor vakantiegangers over de hele wereld. De vloot bestaat uit twaalf moderne schepen: MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Armonia, MSC Opera en MSC Lirica.
MSC Cruises is ervan overtuigd dat wereldwijd leiderschap een belangrijke verantwoordelijkheid met zich mee brengt ten opzichte van de menselijke en fysieke omgeving waarin ze evolueert. MSC Cruises de eerste cruiserederij ooit die de “7 Golden Pearls” Award van Bureau Veritas ontvangen heeft voor superieur management en milieubescherming. In 2009 is MSC Cruises een intensieve samenwerking met UNICEF gestart om bij te dragen aan diverse projecten ten behoeve van kansarme kinderen wereldwijd. Tot nu toe heeft MSC Cruises meer dan € 6,5 miljoen opgehaald.
Voor meer informatie en beelden in hoge resolutie: