msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES PAKT UIT MET NIEUWE ONSHORE SERVICE EN UNIEKE EXCURSIES VOOR DE GASTEN VAN MSC MERAVIGLIA

05/07/2017

Genève, Zwitserland – 5 juli 2017, MSC Cruises, ‘s werelds grootste in Zwitserland gevestigde privécruisemaatschappij en marktleider in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika, kondigt vandaag zijn uitgebreide gamma onshore activiteiten aan vanop de pas gedoopte MSC Meraviglia. Liefst 19 extra excursies in het Middellandse Zeegebied bieden voor elk wat wils, van gezinnen tot foodies, waarvan onder meer 5 exclusieve excursies voor de MSC Meraviglia-reizigers. Daarnaast gaat MSC Cruises van start met een unieke Port Info-service.

De nieuwe Port Info-service biedt gasten een nieuw infopunt waar ze alles te weten komen over de lokale cultuur, events, tradities, openbaar vervoer, gastronomie, enz. De desk zal gasten ook helpen bij het boeken van lokaal vervoer of bij het organiseren van individuele rondreizen en reiservaringen. Een extra troef in landen waarvan gasten de lokale taal niet spreken. De service is volledig gratis.

MSC Cruises biedt zo de meest accurate en actuele informatie aan, dankzij rechtstreekse contacten met de lokale overheden en toeristische diensten. Bovendien werden de Port Info-bemanningsleden individueel opgeleid door lokale experts. Zo kunnen ze info en advies op maat geven vanuit hun persoonlijke ervaring. De MSC Meraviglia bijt de spits af, maar er zijn plannen om de service uit te breiden naar alle schepen van MSC Cruises.

Enkele voorbeelden :

MSC Meraviglia exclusieve excursies op het vasteland:

• In Genua kijkt u achter de schermen tijdens een bezoek aan Italiës grootste aquarium, het perfecte gezinsuitje. U ontdekt er een zeelaboratorium, een planktonkwekerij en kwallen, dingen die anders niet toegankelijk zijn voor het publiek.
• In Messina ontdekt u enkele van de bezienswaardigheden zoals de Cristo Re-kerk die boven de haven uittorent, de ‘Piazza del Duomo’ en de gouden klokkentoren, en de kathedraal in de onmiddellijke omgeving. Onderweg houdt u even halt in een van de talrijke cafeetjes en restaurants om ‘arancine’ (rijstballetjes) en cannoli te proeven, een lokaal gebakje opgevuld met zoete room. Sluit uw dag af met een passito, een plaatselijke zoete likeurwijn gemaakt van druiven.
• In Napels beleeft u Italië als een echte local. Bezoek er de bezienswaardigheden van de stad en sluit af met een koffietje, gebak en pizza. Proef de overheerlijke Napolitaanse pizza in de San Gregorio Armeno-regio (die bekendstaat als de ‘straat waar de geboorte van Jezus wordt afgebeeld’), las een pauze in om een Scaturchio, een zoet Napolitaans gebakje, en de alombekende sfogiatella (een typisch Napolitaans koekje) te proeven en rond de dag af met een echte Napolitaanse koffie in het Gran Cafè Gambrinus .

Nieuwe excursies voor gezinnen:

• In Napels ontdekt u de oude stad Pompeï aan de hand van een interessant en leerrijk bezoek aan een ooit bloeiende stad die duizend jaar geleden onder de lava bedolven werd na de uitbarsting van de Vesuvius en sluit af met een leuk vraag-en-antwoordspel voor de kinderen.
• In Messina pikt u de bezienswaardigheden van de stad mee voor u een bezoekje brengt aan de Villare-boerderij, die bekend staat voor haar blotevoetenpad waar u de natuur met al uw zintuigen ervaart: gevoel, gehoor, geur, zicht en smaak. Sluit af met een proeverij van biologische streekproducten.
• In Barcelona trekt u de heuvels in naar het hoogste punt van de stad met een betoverend uitzicht over de stad. Verras de kinderen met het enige pretpark van de stad, het Tibidabo Park, met zijn Sky Walk ride en rollercoasters.

Nieuwe excursies voor foodies:

• In Napels ontdekt u een van de best bewaarde geheimen van de stad in de historische wijk: bak er een zelfgemaakte pizza op geothermische onderaardse rotsstenen die heet genoeg zijn om een perfecte pizza te bereiden. Een persoonlijke creatie als lunch waarbij u een van de meest smaakvolle ingrediënten uit de streek proeft.
• In Barcelona geniet u van een echte gastronomische ervaring in het eerste museum ter wereld dat uitsluitend gewijd is aan Iberische ham. Afronden doet u vanzelfsprekend met een proeverij.
• In Malta gaat u aan boord van een motorboot voor een ontspannende tocht langsheen de pittoreske Maltese kustlijn, waarbij u langs heel wat iconische pareltjes aan de kust vaart zoals de Cottonera-regio met Senglea, Cospicua en Vittoriosa, samen bekend als de Drie Steden. Als afsluiter trakteert u uw smaakpapillen op een unieke wijnproeverij met een adembenemend uitzicht.

Meer info over de Port Info-service en de excursies op het vasteland? Surf naar https://www.msccruises.be/nl-be/excursies.aspx

Voor meer info

RCA PR I Hilde Meus I hilde@rca.be I Tel. 011 59 05 97 I 0473 69 51 07 I www.rcapress.be
MC Cruises Belgium I Vinciane Jacquiez I press@msccruises.be I 02 334 94 00 I www.msccruises.be

Over MSC Cruises

MSC Cruises is de grootste privécruiserederij en marktleider in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika. De onderneming is het hele jaar actief in de Middellandse Zee en het Caribisch gebied. De seizoensgebonden reizen gaan van Noord-Europa, de Atlantische Oceaan, Cuba en de Franse Antillen, Zuid-Amerika, Zuid-Afrika, Abu Dhabi en Dubai tot Sir Bani Yas. MSC Cruises creëert een unieke beleving voor haar vakantiegangers, met de typische zuiderse elegantie gekoppeld aan de ontdekking van cultuur, schoonheid en smaken van de wereld.
Tussen 2003 en 2013 trok MSC Cruises 5,7 miljard euro uit voor de bouw van 12 schepen. In 2014 kondigde de groep een bijkomende investering aan van 9 miljard euro voor de bouw van 11 schepen ‘nieuwe generatie’ tussen 2017 en 2026 – een primeur in de cruise-industrie. Daarmee zal MSC Cruises haar capaciteit verdrievoudigen. De cruises worden wereldwijd verkocht in 67 landen. Het bedrijf heeft, zowel op het vasteland als op zee, ruim 17.000 mensen in dienst van 59 verschillende nationaliteiten. De vloot bestaat uit 13 moderne schepen: MSC Meraviglia, MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Armonia, MSC Opera en MSC Lirica.
MSC Cruises hecht veel belang aan een milieuvriendelijk beleid. De onderneming is de eerste cruiserederij ooit die de ‘7 Golden Pearls Award’ (Bureau Veritas) kreeg toegekend voor haar duurzame inspanningen. In 2009 sloot MSC Cruises ook een duurzaam partnership met UNICEF om verschillende projecten voor kansarme kinderen in de wereld te steunen. Mee dankzij de vrijgevigheid van haar gasten, zamelde MSC Cruises vandaag al 6,5 miljoen euro in.

Voor meer info: www.mscpressarea.com