msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES KONDIGT NIEUWE ROUTES VOOR DE CARAÏBEN AAN

28/09/2017

MSC Cruises, de in Zwitserland gevestigde en ‘s werelds grootste privécruiserederij en marktleider in Europa en Zuid-Amerika, kondigde vandaag nieuwe reisroutes voor de Caraïben aan. Deze geüpdatete routes zijn het gevolg van het recente noodweer dat een zware impact heeft gehad op de bevolking van de Caraïbische eilanden en op de individuele bestemmingen in de regio, waaronder Philipsburg (Sint-Maarten), Road Town (Britse Maagdeneilanden) en Roseau (Dominica).

MSC Cruises blijft de komende maanden met vier schepen naar de Caraïben varen en zal in december een vijfde schip, MSC Seaside, introduceren. De onderneming werkt nauw samen met functionarissen, regeringen en andere entiteiten in de getroffen gebieden van de Caraïben om een gepaste beoordeling te maken over zowel de bestaande als de nieuwe bestemmingen. Bovendien zal ze heel nauw blijven samenwerken met alle relevante partijen om voortdurend de beschikbaarheid van de momenteel niet toegankelijke bestemmingen op te volgen en te beoordelen.

Ondertussen kunnen de gasten voor de cruises langs de Caraïbische eilanden aan boord van de MSC Divina, MSC Fantasia en MSC Seaside tijdens hun cruisevakantie genieten van een geüpdatet aanbod met alternatieve bestemmingen in de Caraïben. Dit zijn de hoogtepunten van de nieuwe reisroutes per schip:

MSC Divina
MSC Divina zal voor de drie reisroutes door de oostelijke Caraïbische eilanden met vertrek vanuit Miami op 30 september, 14 oktober en 28 oktober, die vroeger Philipsburg (Sint Maarten) en San Juan (Puerto Rico) aandeden, nu de westelijke reisroute volgen:
•    Miami/Florida (VS)
•    Op zee
•    Montego Bay (Jamaica)
•    George Town (Kaaimaneilanden)
•    Costa Maya (Mexico)
•    Op zee
•    Nassau (Bahama’s)
•    Miami/Florida (VS)

Voor de reisroute met vertrek vanuit Miami op 11 november langs de oostelijke Caraïbische eilanden met 7 overnachtingen, zal de MSC Divina nu aanleggen in St John (Antigua en Barbuda) in plaats van in Philipsburg (Sint Maarten).

Voor de lange cruises met de MSC Divina met vertrek vanuit Miami in januari en februari 2018:
*Vertrek op 3 januari 2018: het schip zal aanleggen in Oranjestad (Aruba) en Willemstad (Curaçao) in plaats van in Road Town/Tortola (Britse Maagdeneilanden) en Basseterre (St Kitts & Nevis)
* Vertrek op 25 januari 2018: San Juan (Puerto Rico) ter vervanging van Philipsburg (Sint Maarten)
* Vertrek op 15 februari 2018: het schip zal aanleggen in San Juan (Puerto Rico), Bridgetown (Barbados) en Pointe-a-Pitre (Guadeloupe) in plaats van in Philipsburg (Sint Maarten), Road Town/Tortola (Britse Maagdeneilanden) en St John (Antigua en Barbuda)

MSC Fantasia: 25 november – 31 maart 2018

Voor de reisroute met 7 overnachtingen vanuit Forte de France (Martinique) en Pointe-a-Pitre (Guadeloupe), zal de MSC Fantasia nu aanleggen in La Romana (Dominicaanse Republiek) in plaats van in Road Town/Tortola (Britse Maagdeneilanden), en in Basseterre (St Kitts & Nevis) in plaats van in Roseau (Dominica), met een extra dag op zee in plaats van een stop in Philipsburg (Sint Maarten).

MSC Seaside: 23 december – 17 maart 2018

Op haar reisroutes door de oostelijke Caraïbische eilanden met vertrek vanuit Miami zal de MSC Seaside nu aanleggen in St John (Antigua en Barbuda) in plaats van in Philipsburg (Sint Maarten).

Verder blijven de reisroutes van de MSC Opera en de MSC Armonia, die de Caraïbische eilanden aandoen vanuit Havana (Cuba), ongewijzigd. Deze schepen zullen blijven aanleggen in prachtige bestemmingen zoals Montego Bay, Georgetown en Cozumel.

Voor bijkomende informatie over de aangepaste reisroutes, gelieve contact op te nemen met uw reisagent.

Voor meer info
RCA PR I Hilde Meus I hilde@rca.be I Tel. 011 59 05 97 I 0473 69 51 07 I www.rcapress.be
MSC Cruises Belgium I Vinciane Jacquiez I press@msccruises.be I 02 334 94 00 I www.msccruises.be

Over MSC Cruises : www.mscpressarea.com

MSC Cruises is de grootste privécruiserederij en marktleider in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika. De onderneming is het hele jaar actief in de Middellandse Zee en het Caribisch gebied. De seizoensgebonden reizen gaan van Noord-Europa, de Atlantische Oceaan, Cuba en de Franse Antillen, Zuid-Amerika, Zuid-Afrika, Abu Dhabi en Dubai tot Sir Bani Yas. MSC Cruises creëert een unieke beleving voor haar vakantiegangers, met de typische zuiderse elegantie gekoppeld aan de ontdekking van cultuur, schoonheid en smaken van de wereld.

Tussen 2003 en 2013 trok MSC Cruises 5,7 miljard euro uit voor de bouw van 12 schepen. In 2014 kondigde de groep een bijkomende investering aan van 9 miljard euro voor de bouw van 11 schepen ‘nieuwe generatie’ tussen 2017 en 2026 – een primeur in de cruise-industrie. Daarmee zal MSC Cruises haar capaciteit verdrievoudigen. De cruises worden wereldwijd verkocht in 67 landen. Het bedrijf heeft, zowel op het vasteland als op zee, ruim 17.000 mensen in dienst van 59 verschillende nationaliteiten. De vloot bestaat uit 13 moderne schepen: MSC Meraviglia, MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Armonia, MSC Opera en MSC Lirica.

MSC Cruises hecht veel belang aan een milieuvriendelijk beleid. De onderneming is de eerste cruiserederij ooit die de ‘7 Golden Pearls Award’ (Bureau Veritas) kreeg toegekend voor haar duurzame inspanningen. In 2009 sloot MSC Cruises ook een duurzaam partnership met UNICEF om verschillende projecten voor kansarme kinderen in de wereld te steunen. Mee dankzij de vrijgevigheid van haar gasten, zamelde MSC Cruises vandaag al 6,5 miljoen euro in.