msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

GA DE WINTERBLUES TE LIJF EN SCHEEP IN VOOR EEN OOSTERS AVONTUUR MET MSC CRUISES

19/01/2018

MSC Cruises, ‘s werelds grootste privécruiserederij breidt haar aanbod vanuit de Verenigde Arabische Emiraten uit door een tweede schip in te zetten, de MSC Lirica. De MSC Lirica zal nieuwe en langere cruises uitvoeren van 11 en 14 nachten en debuteert in de VAE in november 2018. Er komen langere reizen, met twee overnachtingen in Dubai en voor het eerst ook cruises naar India. Die uitbreiding van het winteraanbod 2018-2019 biedt onze gasten de gelegenheid om langer op wintercruise te vertrekken en nieuwe, exotische bestemmingen te ontdekken.

Gianni Onorato, CEO van MSC Cruises, is alvast bijzonder enthousiast: “Dit wordt ons zevende seizoen in de VAE en we zien een stevige vraag naar ons kwaliteitsaanbod vanuit Dubai en Abu Dhabi. Dankzij een sterk Fly&Cruise-programma kunnen gasten van over de hele wereld nu van dit populaire gebied genieten. Onze moderne schepen en de ongeëvenaarde cruisekwaliteit die wij bieden vormen voor vakantiegangers een aantrekkelijke manier om de rijke en uiteenlopende mogelijkheden van de emiraten te ontdekken.”

En Gianni Onorato gaat verder: “Het toevoegen van India aan het winteraanbod 2018-2019 van MSC Cruises illustreert hoe ons indrukwekkende investeringsplan ons nu al in staat stelt om onze wereldwijde impact en onze aanwezigheid te verstevigen op deze beloftevolle markt, waarvan bovendien verwacht wordt dat hij de komende jaren nog flink zal groeien.”

De verrukkingen van India
Voor het eerst biedt MSC Cruises zijn gasten dit jaar vanuit Dubai ook cruises naar India. Onze gasten stoppen eerst in het bruisende Abu Dhabi, gevolgd door het serene en schilderachtige Muscat, waarna ze de Arabische Zee oversteken en in Mumbai aankomen, de grote poort tot het Indiase subcontinent. Mumbai is een levendige en opwindende smeltkroes van culturen. De overweldigende koloniale architectuur behoort tot de mooiste van het hele land maar er zijn ook tal van betoverende bazaars en achter iedere hoek bevindt zich wel een verborgen tempel. De India-ervaring blijft trouwens niet beperkt tot Mumbai alleen. De reis biedt ook de kans om u even helemaal van de wereld te wanen, terwijl u vanaf de eindeloze gouden stranden van Goa de zon ziet ondergaan. Er we trekken ook op expeditie naar de verborgen schatten van Mangalore. De MSC Lirica garandeert u een unieke India-ervaring: dit fascinerende land zien, voelen en ruiken in al zijn levendigheid maar ook in zijn onverstoorbare rust.

Op zoek naar zon in de winter

Voor wie graag wat langer de winterse kou ontvlucht, bieden de MSC Cruises van 11 nachten vanuit Dubai de gedroomde uitweg. Onderweg komen we voorbij een hele rits aan prachtige strandplaatsen. Zo is er de parel Sir Bani Yas, een oase waar MSC Cruises op de dagen dat we ze aandoen de enige gast is. Het eiland biedt ongerepte stranden, volop waterpret en toegang tot het grootste natuurreservaat van de regio. Pearl-Qatar in Doha is een verbluffende verwezenlijking: een miljoen vierkante meter tellend kunstmatig eiland met stranden, boetieks en ruim 100 bars en restaurants. Khasab in Oman is dan weer een van de meest adembenemende plaatsen op het Arabische schiereiland. Diepblauw water verkoelt er de warme stranden aan de voet van het indrukwekkende historische fort. En Manama, de charmante hoofdplaats van Bahrein is een ware metropool met een mix van wolkenkrabbers en historische gebouwen, waar cultuur en intriges hand in hand gaan.

Meer tijd voor onvergetelijke belevenissen
MSC Cruises last in zijn nieuwe reizen ook twee overnachtingen in Dubai in, zodat de gasten ruim de tijd hebben om van de genoegens van deze kosmopolitische haven te genieten. Vanaf de luxueuze MSC Lirica raken ze in de ban van de legendarische nachtelijke skyline of de sterrenhemel van Muscat. Of ze zien de zon ondergaan achter de koepels en minaretten van de historische havenstad: een onvergetelijke ervaring.

Excursies vanuit elke haven

MSC Cruises doet er alles aan om zijn gasten een ruime keuze aan kwaliteitsexcursies voor te stellen waardoor hun vanuit elke haven weer nieuwe ervaringen worden aangeboden. Een excursie boeken via MSC Cruises verloopt heel eenvoudig en ons aanbod houdt rekening met al uw vakantiebehoeften. Wie vooraf reserveert krijgt bovendien een korting van 20%.

Hieronder een greep uit de toppers die vanaf de MSC Lirica georganiseerd worden:
•    Dubai - DUBAI EXCLUSIEF: BURJ KHALIFA & LUNCH IN DE BURJ AL ARAB
Deze excursie omvat een aantal van de bekendste trekpleisters van Dubai, van Dubai Mall tot het hoogste gebouw ter wereld, de onvoorstelbare Burj Khalifa, en van het wereldberoemde zevensterrenhotel Burj Al Arab tot de kunstmatige archipel Palm Jumeirah. En na zoveel glamour duikt u misschien graag in de bekende gouden soek van Dubai om de traditionele levenswijze te ontdekken.
•    Abu Dhabi - HET LOUVRE MUSEUM & ABU DHABI EXPLORATION
Deze sightseeingtrip doorheen de stad, liefkozend ‘Het Arabische Manhattan’ genoemd, brengt u langs allerhande fotogenieke plaatsen en eindigt bij het onwaarschijnlijke nieuwe Louvre Abu Dhabi, het grootste museum voor schone kunsten op het Arabische schiereiland.
•    Bahrein - BAHREINS INTERNATIONAAL CIRCUIT IN EEN 4X4
Eentje voor de echte avonturiers. De deelnemers scheuren over het internationale circuit van Bahrein, te midden van de Sakhirwoestijn. Of ze zoeken langs kunstmatige en natuurlijke hindernissen de grenzen op van hun 4x4.
•    Muscat – HET MYSTIEKE MUSCAT
Deze excursie biedt een kijk op het spirituele en culturele erfgoed van Oman, van de Grote Moskee tot het oude Muscat en de soek van Muttrah, een traditionele Omaanse markt. Stoppen doen we ook bij het Bait Al Zubair Museum, voor de archeologische vondsten, en natuurlijk bewonderen we de traditionele klederdracht en juwelen van Oman.
•    Qatar – WOESTIJNSAFARI EN RELAXEN OP HET STRAND
Qatars eigenheid vatten kan niet zonder een bezoek aan de omringende woestijn. De tocht over de rollende duinen is een ware belevenis en eindigt bij het Gulf Adventures-kamp, een oase van rust in de Arabische woestijn, liefhebbend verkoeld door het blauwe water van de Arabische Golf.
•    Goa - KROKODILLEN, MANGROVE & RIVIERCRUISE
Op deze unieke rivierexcursie ontdekken de deelnemers de groene geheimen van Goa. De levende wildernis van de mangrovebossen langs de Cumbarjua-rivier herbergt een indrukwekkende natuurpracht vol vogels. Ook de zoetwaterkrokodillen dragen bij tot een onvergetelijke trip.
•    Mumbai – OVER LAND NAAR DE TAJ MAHAL
Een driedaagse tocht brengt onze gasten naar Mumbai, New Delhi, Fatehpur Sikri, Agra, waar de adembenemende Taj Mahal te zien is, en Kochi. Een korte kennismaking met enkele van de bekendste en gedenkwaardigste monumenten van het land, met twee overnachtingen in luxehotels.
•    Nieuw Mangalore - Jaintempels & Udupi

Deze rondrit brengt de deelnemers langste de bekende Jaintempels van Mangalore en belooft bijgevolg een unieke onderdompeling in het erfgoed van India: van de 15e-eeuwse tempels van Mudbidri tot de Udupi Sri Krishna-tempel.

Een schitterend avontuur!

Wie het nog avontuurlijker wil krijgt met de Grand Voyages een unieke kans om door het historische Suezkanaal te varen. De MSC Lirica vertrekt dan vanuit Venetië in Italië op 2 november, om op 18 november in Dubai aan te komen en keert op 15 maart terug naar de Middellandse Zee.
De MSC Lirica voert tien cruises uit met vertrek in Dubai in Fly&Cruise-pakketten vanaf slechts 1.269 euro. De MSC Lirica werd compleet vernieuwd in het kader van MSC Cruises’ 200 miljoen euro kostende Renaissance-programma en geldt sindsdien als een toppunt van stijl en comfort op zee. Het moderne schip biedt heerlijke tafelopties die u laten genieten van het beste van de mediterrane en de internationale keuken, een ontspanningsaanbod van wereldklasse, ongeëvenaarde faciliteiten voor gezinnen, luxueuze wellness en verwennerij en een accommodatie die in alles voorziet.

Voor het winterseizoen 2018-2019 zal ook de MSC Splendida in de VAE liggen om vanuit vertrekhaven Dubai 7-daagse cruises uit te voeren. Op de MSC Splendida vindt u ook onze MSC Yacht Club. Die is bedacht voor de meest veeleisende gasten die een ruime keuze verwachten, in combinatie met een absolute privacy en exclusiviteit. De MSC Yacht Club is een vernieuwend concept van ‘schip binnen in het schip’, met een volledig afgezonderde zone op de voordekken waar u niet alleen van het beste uitzicht geniet maar ook toegang hebt tot een waaier aan privéfaciliteiten, met onder meer zwembad, solarium en een eigen restaurant.
Alle bijkomende informatie over de nieuwe reizen van MSC Cruises vindt u op www.msccruises.be

-EINDE-