msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC ARMONIA VOEGT MIAMI TOE ALS THUISHAVEN VOOR ZIJN CUBAREIZEN

15/03/2018

Miami als thuishaven is goed voor nieuwe, aantrekkelijke bestemmingen op de reisroutes van het schip en vertaalt zich in schitterende reisopties voor internationale en Noord-Amerikaanse gasten. Onze cruisegasten krijgen zo onder meer de kans om twee dagen in Cuba door te brengen, op een van de grootste en modernste cruiseschepen die deze unieke bestemming aandoen

Genève, Zwitserland, 15 maart 2018 – MSC Cruises, ’s werelds grootste privécruiserederij en marktleider in Europa en Zuid-Amerika, maakte vandaag bekend dat de MSC Armonia vanaf 10 december van dit jaar Miami toevoegt aan zijn 7-nachten durende trip naar Cuba & het Caribische gebied. Het schip krijgt er zijn thuishaven, naast de MSC Divina en de MSC Seaside. Dankzij de toevoeging van Miami krijgen de gasten nu een nog boeiendere reisroute doorheen het Caribische gebied aangeboden en genieten ze voor hun cruisevakantie van een ruimer aanbod aan reisopties in- en outbound. MSC Cruises is bovendien de enige cruiselijn die een programma van 7 nachten heeft waarin regelmatig twee dagen in Havana worden opgenomen en dat op de grootste en modernste cruiseschepen die op Cuba varen. Meer info over MSC Armonia hier

CEO Gianni Onorato van MSC Cruises reageerde: “Miami staat internationaal bekend als de ‘wereldwijde cruise-hoofdstad’ en wordt algemeen tot de belangrijkste cruisehavens en thuishavens gerekend. Die reputatie blijft de stad koesteren door in te zetten op moderne faciliteiten als passagiersterminal, een fantastische accommodatie en een perfecte end-to-end logistiek en bevoorradingsinfrastructuur. Het is op zich al een werkelijk fascinerende haven en gasten die Miami bezoeken vinden het steevast een heel bijzondere bestemming, met zijn opvallende skyline, schitterende restaurants, bruisende cultuuraanbod en nachtleven, enzovoort, bovenop de vele dingen die de staat Florida en de ruimere regio te bieden hebben”.
“Met deze reisroute, vertrekkend vanuit Miami, breidt MSC haar aanbod voor de Noord-Amerikaanse gasten uit en zet de MSC Armonia Havana en zijn rijke cultuur in het voetlicht en biedt verder het beste van Jamaica, de Kaaimaneilanden en Mexico”.

“Bovendien kunnen we dankzij Miami als thuishaven onze Europese en internationale gasten de mogelijkheid bieden om hun vakantie op het land vanuit New York, Orlando of een andere Amerikaanse stad te laten beginnen of eindigen met een cruisegedeelte. Miami biedt ook een grotere waaier aan inbound en outbound opties voor wie binnen de VS of internationaal reist.”

De MSC Armonia was het eerste schip in MSC Cruises’ 250 miljoen dollar kostende Renaissance- programma en onderging eind 2014 nog een grondige renovatie. Het schip werd daarbij uitgerust met een brede waaier aan voorzieningen en diensten voor gezinnen. Het kreeg een uitstekend en gevarieerd restaurantaanbod, de klok rond entertainment van de bovenste plank, een ruime keuze aan relaxatie- en wellnessopties, enz., en dat alles met de bekende Mediterrane touch, flair en sfeer.

Voor deze zevendaagse reis in deze nieuwe formule met de MSC Armonia schepen de gasten in Miami in op maandag, om de volgende dagen Montego Bay (Jamaica), Georgetown (Kaaimaneilanden) en Cozumel (Mexico) aan te doen. Zaterdag leggen ze dan aan in de Cubaanse hoofdstad en blijven er tot zondag om tot slot terug te varen naar Florida en Miami. Meer info hier.

Tijdens hun verblijf in Cuba kunnen de gasten kiezen uit een brede waaier aan excursies aan land met tal van culturele en historische ontdekkingsmogelijkheden. Het Caribische eiland vormt dan ook een unieke culturele hotspot met een opmerkelijke mix van tradities en een rijk erfgoed dat het tot een unicum in de regio maakt.
De haltes en bezoeken aan Havana voldoen aan de nieuwe internationale regels met betrekking tot toeristische activiteiten op deze bestemming. Click op de link hier voor meer details over de voorwaarden tot toegang op Cuba

Voor meer info
RCA PR I Hilde Meus I hilde@rca.be I Tel. 011 59 05 97 I 0473 69 51 07 I www.rcapress.be
MSC Cruises Belgium I Vinciane Jacquiez I press@msccruises.be I 02 334 94 00 I www.msccruises.be

Over MSC Cruises
MSC Cruises is ‘s werelds grootste privécruiserederij en de nummer één in Europa en Zuid-Amerika. MSC Cruises heeft het aanzien van het cruisetoerisme veranderd en realiseerde in de eerste tien jaar van zijn bestaan een groei van 800%, met ongeveer de jongste vloot van alle spelers. De onderneming met hoofdzetel in het Zwitserse Genève verwierf zich daarmee wereldwijd een benijdenswaardige reputatie.

De vloot van MSC Cruises bestaat momenteel uit 14 ultramoderne, zeer innovatieve schepen met een bijzonder elegant design die de klanten een ongeëvenaarde vakantie-ervaring garanderen, met een heerlijke, authentieke keuken, een bekroond ontspanningsaanbod, een comfortabele accommodatie en relaxen in alle toonaarden, dankzij een onberispelijke service en expertise.

Een investeringsplan van 10,5 miljard euro getuigt bovendien van een nooit eerder geziene ambitie en moet de vloot tegen 2026 op 24 megacruiseschepen brengen. Momenteel heeft MSC Cruises zes nieuwe scheepsklassen. Het zijn stuk voor stuk prototypen van mariene architectuur en design.

MSC Cruises voelt een diepe verantwoordelijkheid tegenover de fysieke en menselijke wereld waarbinnen het actief is. De onderneming legt het grootst mogelijke respect aan de dag voor de oceanen van de wereld en blijft onverminderd streven naar vernieuwende manieren om de ecologische impact van zijn cruises te verminderen.

De vakantiecruises van MSC Cruises worden wereldwijd verkocht via een distributienetwerk in 67 landen. De onderneming heeft wereldwijd 17.000 mensen in dienst, op haar schepen en aan de wal. MSC Cruises is een onderdeel van de MSC Group van toonaangevende logistieke en transportondernemingen.

Meer informatie op http://www.mscpressarea.com

Wim Willems