msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES’ GLOBAL ENVIRONMENTAL OFFICERS CONFERENTIE IN LONDON

26/09/2018

Londen, 25 september 2018 - MSC Cruises, de in Zwitserland gevestigde, ‘s werelds grootste particuliere cruiserederij en marktleider in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika, startte haar Global Environmental Officers Conference. Deze vierdaagse meeting wordt gehouden in het Technical Maritime Centre in Londen en brengt het beste talent van het bedrijf samen en is gericht op het bevorderen van nog sterkere milieubescherming.

De conferentie vindt plaats in het kantoor van MSC Cruise UK en zal best practices delen, de nieuwste updates over internationale en lokale regelgeving bespreken en volledig vertrouwd worden gemaakt met de nieuwste milieu-beleidsrichtlijnen en visie. De training zal worden gegeven door senior executives in de onderneming, haar milieudienst en externe experts van RINA.

Pierfrancesco Vago, Executive Chairman van MSC Cruises, die de conferentie startte, zei: "Environmental stewardship is vanaf de eerste dag een belangrijk aandachtspunt voor ons geweest en we voelen een grote verantwoordelijkheid om de zeeën en oceanen te beschermen. Ze zijn onze meest waardevolle hulpbron en samen met andere spelers in de industrie zijn we toegewijd om ze te beschermen. Hoewel ons milieubeleid duidelijk en nauwkeurig is, is het ook belangrijk dat we een bevoegd team van toegewijde professionals hebben die ervoor zorgen dat ons beleid effectief wordt geïmplementeerd en ons helpt onze milieudoelstellingen te bereiken. "

Emilio La Scala, President en Managing Director MSC Cruise Management UK voegde hieraan toe: "In het licht van het zich steeds verder ontwikkelende milieukader, willen we ervoor zorgen dat onze functionarissen altijd op de hoogte zijn van ons bedrijfspraktijken en milieubeleid. Compliance is echter slechts een startpunt voor ons en we zijn vastbesloten om altijd de lat hoger te leggen, waarbij we voldoen aan de voorschriften of deze te overtreffen. Het succes van ons bedrijf is afhankelijk van het succes van onze functionarissen en omdat ons bedrijf zo snel groeit, richten we ons ook op het aantrekken van meer toptalent. "

Tijdens de conferentie richten de officieren zich onder meer op MARPOL-milieueisen en nationale en lokale vereisten in specifieke geografische gebieden. Daarnaast vergroot het team haar kennis over afvalwaterzuivering, emissiereductie, ballastwaterbeheer, aangroeiwering en beheer van vast afval.

De Global Environmental Officers Conference maakt deel uit van een groter programma om voortdurend het belang van milieukwesties in alle bedrijfspraktijken te vergroten. Naast deze conferentie organiseert het bedrijf een reeks trainingssessies voor milieubeheer voor dek- en motorofficieren in haar ultramoderne trainingscentrum in Sorrento, Italië.
Het technisch maritiem centrum van MSC Cruise Management UK in Londen ondersteunt MSC Cruises voor alles wat te maken heeft met veiligheid, scheepvaart, weer en milieu.