msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC 2021 WORLDCRUISE : GLOEDNIEUWE REISROUTE MET FOCUS OP HET VERRE OOSTEN EN OCEANIË

12/12/2018

•    53 verbluffende bestemmingen verdeeld over 33 landen, inclusief een nog ruimer Azië-aanbod
•    6 uitgewerkte overnachtingen in iconische steden zoals Los Angeles, Sydney en Tokyo.

MSC Cruises, 's werelds grootste privécruiserederij en marktleider in Europa, Zuid-Amerika, Zuid-Afrika en de Golfstaten, kondigt vandaag de verkoopstart aan van zijn langverwachte MSC 2021 Worldcruise.  Deze once-in-a-lifetime belevenis drong zich op als antwoord op de momenteel haast volledig uitverkochte 2019 en 2020 MSC Worldcruises. Op een gloednieuwe reisroute en met focus op unieke Aziëbestemmingen zullen passagiers de meest verbluffende en inspirerende oorden kunnen exploreren. MSC 2021 Worldcruise-versie start op 5 januari 2021 en nodigt passagiers uit aan boord van de nieuwe MSC Poesia. Maar liefst 119 dagen lang gaat het de hele planeet rond. Vertrekhavens zijn Genua en Civitavecchia in Italië, Marseille en Barcelona.

MSC 2021 Worldcruise wendt de steven naar Oceanië en Azië.

Als eerste etappe wendt MSC Poesia de steven richting het verre westen en steekt in één ruk de Atlantische Oceaan over, met als eerste halte de Caraïben. Vervolgens vaart zij doorheen het Panamakanaal om de Zuid-Amerikaanse westkust te bereiken. Van Costa Rica over Nicaragua gaat het verder naar Guatemala en Mexico om dan in het sublieme San Francisco voor anker te gaan.
In een tweede etappe volgt de oversteek van de Stille Oceaan richting het paradijselijke Maui en het vulkanische Hawaï. Met de eilanden van Samoa en Fidji openbaart zich dan het continent Oceanië aan de passagiers van MSC Poesia. Het ongerepte Australië volgt met het Nieuw-Zeelandse Auckland, metropool Sydney en parels zoals de Gold Coast en natuurlijk het Great Barrier Reef. Dan gaat de beleving over in een exotisch contrast langs etnisch Papoea-Nieuw-Guinea en de postkaartstranden van de Filipijnen. Ten slotte een meditatieve zen-afsluiter met het aan wal gaan in Japan, dat op dat moment op zijn mooist is met zijn bloesemende kerselaars.

Na het aandoen van Tokyo en het Chinese Shanghai kiest MSC Poesia voor nog meer authentiek Azië, met het bruisende Hong Kong, exotisch Viëtnam en het welvarende Maleisië.  Als laatste etappe gaat het dwars over de Indische Oceaan naar de parel Sri Lanka en vervolgens het futuristische Dubai. Tijdens die laatste stretch kunnen passagiers Oman en Petra bezoeken.
De wondere MSC 2021 Worldcruise loopt hierna ten einde met de doorsteek van het Suezkanaal, weer naar MSC' Cruise's mediterrane thuishavens.

Hoogtepunten van MSC 2021 Worldcruise

•    Puerto Limon, Costa Rica – Dit land is één openluchtpark van paradijselijke stranden, weelderig regenwoud en exotische dieren, waaronder de vreemde luiaard. Passagiers mogen hem zelfs in zijn habitat bezoeken. Een andere excursie is een exploratietocht met een kabelbaan doorheen het bladerdak van de jungle.
•    San Francisco, VS – Onder de machtige Golden Gatebrug de baai van San Francisco binnenvaren, is één van de subliemste cruiseërvaringen. Voeg daarbij een bezoek aan de Alcatrazgevangenis, een Hollywoodlegende op zich en de California experience kan niet meer stuk.
•    Honolulu, VS – Hawaï's landschap lijkt buitenaards, met zijn gouden en zwarte stranden, kristalblauwe lagunes en dreigende vulkanen. MSC Poesia's passagiers krijgen er zeker tijd cadeau om te zonnen op Hawaï's legendarische Waikiki Beach.
•    Sydney, Australië – De schelpvormige opera voorbijvaren, kangoeroe's bewonderen in hun natuurlijke habitat, surfen bij het glamourstrand Bondi Beach, bekend uit TV-reeksen of klimmen tot het hoogste punt van de134 m hoge, beroemde 'vuurwerkbrug' Harbour Bridge. Kortom, een 'Best of Australia'.
•    Tokyo, Japan - Tokyo is één van de maar liefst 6 Japanse havens die MSC Poesia aandoet op haar MSC 2021 Worldcruise. Japan is één en al traditie en folklore. Passagiers kunnen belevenissen kiezen zoals de Japanse theeceremonie, Sumoworstelaars aan het werk zien of culinair genieten van Tokyo's overvloed aan Michelin-gequoteerde restaurants.
•    Shanghai, China – Een mix van Aziatische futuristische en koloniale architectuur maakt Shanghai uniek. De historische, financiële wijk Bund lijkt wel Londen-bij-de-Thames. En een bezoek aan de 'waterstad' Zhujiajiao is dan weer als een terugkeer naar het China van Mao.
•    Hong Kong – De levendige metropool waa Oost en West samenkomen. Zijn legendarische skyline van wolkenkrabbers was de eerste op het Aziatische continent. Toch blijft traditioneel China er erg gerespecteerd en alomaanwezig. Zoals bijvoorbeeld Tian Tan, de grootste buiten gebouwde boeddha ter wereld.
•    Da Nang, Vietnam – Da Nang is amper Viëtnams 5de grootste, maar wel mooist gelegen superstad. Het profileert zich als een Aziatisch San Francisco, prachtig gelegen aan een kristalblauwe baai enerzijds en een sprookjesachtig bergmassief, de Marble Mountains anderzijds.
•    Singapore – Icoon van Aziatisch futurisme, met constructies zoals het Marina Bay Sands Hotel met zijn dakzwembad, ondersteund door drie wolkenkrabbers. Met zijn imposante malls is Singapore ook het shopparadijs bij uitstek. Koloniaal contrast dan weer met het historische Raffles Hotel en het exotische Little India.
•    Akaba, Jordanië – Zonovergoten resortstad aan de Rode Zee en met voldoende traditionele elementen is de stad ideaal als ontspannende mix van cultuur en vooral natuurschoon. Het gaat van snorkelen in het Aqaba Marine Park tot een bezoek aan het Mamlukkasteel en het archeologisch museum van de stad.

Reservatie -  Informatie
De MSC 2021 Worldcruise-verkoop zal aanvankelijk van start gaan voor uitsluitend MSC Voyagers Club-leden en dat gedurende 1 maand. Vanaf 10 januari 2019 kan intekenen op de MSC 2021 Worldcruise voor alle andere geïnteresseerden. Cabineprijzen starten aan € 12.999 pp. Elk cruiseticket heeft inclusief zowel een set van 15 excursies alsook een standaard-maaltijdformule.
Voor alle informatie, kijk hier .

Verzoek naar beschikbaarheid op de veelgevraagde 2020 MSC Worldcruise kan nog steeds hier: 2020 MSC Worldcruise

Voor meer info
RCA PR I Hilde Meus I hilde@rca.be I Tel. 011 59 05 97 I 0473 69 51 07 I www.rcapress.be
MSC Cruises Belgium I Vinciane Jacquiez I press@msccruises.be I 02 334 94 00 I www.msccruises.be

OVER MSC CRUISES
MSC Cruises is ‘s werelds grootste privécruiserederij en de nummer één in Europa en Zuid-Amerika. Als innovator in de cruisewereld is de maatschappij een van de jongste in de sector. Gedurende de eerste tien jaar van haar bestaan kende ze een groei van 800% en bouwde ze stap voor stap haar internationale faam uit.

De vloot van MSC Cruises bestaat momenteel uit 15 ultramoderne, zeer innovatieve schepen met een bijzonder elegant design die de klanten een ongeëvenaarde vakantie-ervaring garanderen, met een heerlijke, authentieke keuken, een bekroond ontspanningsaanbod, een comfortabele accommodatie en relaxen in alle toonaarden, dankzij een onberispelijke service en expertise.

Een investeringsplan van 13,6 miljard euro getuigt bovendien van een nooit eerder geziene ambitie en moet de vloot tegen 2027 op 29 megacruiseschepen brengen. Momenteel heeft MSC Cruises 6 nieuwe scheepsklassen. Het zijn stuk voor stuk prototypen van mariene architectuur en design.

MSC Cruises voelt een diepe verantwoordelijkheid tegenover de fysieke en menselijke wereld waarbinnen het actief is. De onderneming legt het grootst mogelijke respect aan de dag voor de oceanen van de wereld en blijft onverminderd streven naar vernieuwende manieren om de ecologische impact van zijn cruises te verminderen.

De vakantiecruises van MSC Cruises worden wereldwijd verkocht via een distributienetwerk in 70 landen. De onderneming heeft wereldwijd 23.500 mensen in dienst, op haar schepen en aan wal en maakt deel uit van de Groep MSC, een consortium van de grote namen in logistiek en transport.
Meer info op:  http://www.mscpressarea.com/nl_BE