msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC BELLISSIMA “THE BELLE OF THE BALL” MAAKT ZICH OP VOOR HAAR DOOP IN SOUTHAMPTON

02/03/2019

MSC BELLISSIMA “THE BELLE OF THE BALL”MAAKT ZICH OP VOOR HAAR DOOP IN SOUTHAMPTON
•    Hollywood-diva Sophia Loren doopt haar 14de MSC Cruises-schip
•    MSC Cruises kondigt nieuwe samenwerking aan met Michelinsterrenchef Raymond Blanc
•    Optredens van Nile Rodgers, Andrea en Matteo Bocelli

Southampton, 2 maart 2019 – MSC Cruises, Europa's grootste privécruiserederij, verwelkomt officieel de nieuwste aanwinst van haar gemoderniseerde vloot, de MSC Bellissima. MSC's nieuwste vlaggenschip zal naar gewoonte gedoopt worden volgens een glamoureuze ‘naming ceremony in de haven van het Britse Southampton en dit in aanwezigheid van beroemdheden, VIP's, business partners en natuurlijk de internationale media, samen met het topmanagement van MSC Cruises en moederbedrijf MSC Groupe. Gianluigi Aponte, oprichter van de MSC Groupe en bestuurder woont samen met de Aponte en Aponte-Vago families de ceremonie bij. Niemand minder dan MSC Cruises' doopmoeder Sophia Loren zal officieel haar 14de schip boven de spreekwoordelijke doopvont houden. Het is bijna vanzelfsprekend dat deze Hollywoodlegende, geprezen voor haar stijl en elegantie, ook dit prachtige schip zal te water laten.

MSC Cruises kondigt vandaag ook haar nieuwe samenwerking aan met Raymond Blanc, OBE, één van 's werelds beste chefs. Deze Michelin-tweesterrenchef heeft een doorwegende invloed op het hedendaagse Britse keukenlandschap. Om deze relatie alvast culinair in te leiden, kunnen VIP-gasten van de 'naming ceremony' genieten van een exclusieve maaltijd, door Blanc samengesteld voor het Yacht Club Gala Diner. Een feestelijke start dus voor een nieuwe samenwerking met MSC Cruises en voor de gevierde chef is het alle hens aan dek voor het bedenken van een gerecht, weldra geserveerd op het Elegant Diner Menu.

Popster Nile Rodgers, bezieler van de wereldberoemde band Chic, zal er een staaltje weggeven van zijn meest dansbare wereldhits. En als mooi contrast betreedt Italië's bekendste tenor Andrea Bocelli samen met zijn zoon Matteo het podium. Zelfs het legendarische Cirque Du Soleil zal voor de VIP-gasten een speciaal bedacht spektakel opvoeren.

Msc Bellissima is het 2de schip uit de Meraviglia-klasse dat in de vaart gaat. Dit scheepstype is ontworpen voor alle seizoenen. Vandaar een overvloed aan uitrustingen en 'gastcentrale' technologieën, met als paradepaardje 's werelds eerste virtuele, persoonlijke cruise-assistant, 'ZOË' genaamd. Tweede hoogtepunt qua premières zijn twee gloednieuwe ''Cirque du Soleil at Sea'-shows, exclusief voor MSC Cruises-gasten. 'Syma, Sail beyond Imagination' vervoert de passagiers op een epische tocht, beleefd door de ogen van een jonge matroos die met zijn fantasie geen blijf weet. De tweede show heet 'Varelia, Love in Full Colour', opgevat als een sciencefictionversie van een middeleeuws liefdesverhaal...

Andere hoogtepunten:
-    Naast wel 12 dineerlocaties en meer dan 20 bars zullen passagiers ook verwend worden met een nieuw Frans specialiteitenrestaurant 'L'Atelier Bistrot'.  En de zoetebekken kunnen terecht in Jean-Philippe Maury’s Chocolate & Café voor onder meer elegante chocoladecreaties en andere desserten.
-    De ‘Award’ bekroonde kids & family-dek in samenwerking met partners als LEGO en Chicco.
-    De MSC Yacht Club die maar liefst 3 dekken beslaat, uitgerust met luxueuze en privéfaciliteiten, zoals bijvoorbeeld een 24/7 butlerservice.
-    Als 's werelds grootste LED-scherm-ter-zee spant Sky Screen met zijn 80 meter zich uit als een virtuele kleurenhemel boven de 96 m lange MSC Bellissima promenade.
-    10 verschillende cabinetypes met de nieuwste communicatietechnologie plaatsen de passagier centraal in het schip. Accommodatie voor ieders smaak en wensen.

MSC Bellissima zal uitgerust worden met een aanzienlijk aantal ecologische aspecten en vernieuwende technologieën, dit alles om haar milieuvoetafdruk te verkleinen. Net zoals haar zusterschip MSC Meraviglia, is zij niet alleen voorzien van uitlaatgasreiniging en afvalwaterrecyclage, slimme verwarming en luchtkoeling waardoor warmte van de machinekamers kan gerecupereerd worden, maar eveneens LED-verlichting en andere innovatie apparatuur waardoor veel energie kan bespaard worden. Kortom, MSC Cruises gaat het engagement aan tegenover zijn passagiers om hen op een zo milieuvriendelijke manier een optimale cruise-ervaring te bezorgen.

MSC Bellissima begint haar debuutseizoen in het Middellandse Zeegebied. Tijdens 7-nacht-cruises zal zij aanmeren in de meest populaire havens van de regio, vooraleer de steven te wenden richting Emiraten, haar thuishaven voor het winterseizoen 2019/2020. Voor de rest van het jaar 2020 kiest zij Azië als uitvalsbasis.

Informatie of boeken, klik hier :  https://www.msccruises.be/nl-be/Ontdek-MSC/Cruiseschepen/MSC-Bellissima/Doop.aspx
Informatie of beeldmateriaal : www.mscpressarea.com

PPT & video :  https://we.tl/t-U8AO7Y4pbc