msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES VIERT WERELDWIJDE GROEI MET 20 MILJOENSTE PASSAGIER

02/07/2019

Mijlpaal in de groei van MSC Cruises gevierd aan boord van de MSC Seaside, een van de meest innovatieve schepen op het vlak van beleving en milieutechnologisch hoogstandjes

MSC Cruises vierde dit weekend een mijlpaal in zijn geschiedenis: in Miami, de thuishaven van de MSC Seaside, werd de 20 miljoenste passagier aan boord verwelkomd. Het feestelijke moment staat symbool voor de expansie van het bedrijf, dat sinds het in 2003 zijn eerste cruiseschepen uitbaatte, snel is uitgegroeid tot een belangrijke speler in de sector.

Gianni Onorato, PDG van MSC Cruises : “De 20 miljoenste passagier is een echt hoogtepunt in de geschiedenis van MSC Cruises. Het illustreert onze inspanningen om een echt wereldmerk uit te bouwen: vandaag verwelkomen wij gasten van meer dan 170 nationaliteiten van op de 5 continenten. Tegen 2027 willen we onze capaciteit nog verdrievoudigen. We blijven de lat steeds hoger leggen, zowel aan boord als aan land, om onze gasten elke keer opnieuw een onvergetelijke ervaring te bezorgen. De MSC Seaside is daarvan het beste bewijs: het schip kent zijn gelijke niet op het vlak van design en beleving aan boord. Bovendien beschikt het over de meest innovatieve en meest recente milieutechnologie op zee.”

De MSC Seaside voldoet aan de strengste internationale regelgeving en behaalde naast de belangrijkste beoordelingsklassen het certificaat ‘Green Star 3 Design’, afgeleverd door RINA*. Dit label is het nieuwste en meest veeleisende van alle Green Star-klassen. Het geeft aan dat de MSC Seaside het hoogste niveau haalt op het gebied van ‘ecocompatibiliteit’, dankzij verschillende innovatieve initiatieven die de milieu-impact van de scheepsactiviteiten verminderen. Zo heeft het schip een filtersysteem voor uitlaatgassen, een hoogwaardig afvalwaterzuiveringssysteem, een systeem voor de opvang van motorolie, een behandelingssysteem voor het ballastwater en een compleet milieubeheerplan aan boord.

EINDE

*RINA - Registro Italiano Navale

RINA, Registro Italiano Navale, has historically been a classification institute operating in the naval sector, but today it extends to other sectors.

History and Activities of RINA

RINA - Registro Italiano Navale n.1

RINA has its origins in 1861 and for the first time took on the name of Registro Italiano Navale in 1917. But it was only in 1999 that the Registro Italiano Navale was transformed into a joint-stock company under the name of RINA S.p.A.

It is one of the oldest ship classification registers in the world (the third by date of foundation) and is certainly among the most authoritative.

RINA S.P.A. is based in Genoa and is the holding company of the group. The RINA group mainly provides classification, certification, testing, testing and inspection services in the maritime, industrial, rail, environmental and other fields.

In the marine and nautical accessories sector, having a Type Approval for a given product is an indication of compliance with the standards of its class and is in some cases an essential requirement for its marketing or for insurance companies. Type Approval is one of many services offered by RINA.