msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

NOG 100 DAGEN TE GAAN : 5 REDENEN WAAROM MSC GRANDIOSA DÉ CRUISE-ERVARING VOOR ELKE VAKANTIEGANGER BIEDT

31/07/2019

Vanaf vandaag, 1 augustus, zijn er nog 100 dagen te gaan voor het eerste Meraviglia-Plusschip van MSC, MSC Grandiosa, op 9 november in Hamburg wordt ingewijd. Dat gebeurt tijdens een groots evenement, gehost door tv-ster Michelle Hunziker.

MSC Cruises heeft de schepen van de Meraviglia-generatie ontworpen om aan alle eisen van de hedendaagse cruiseganger te voldoen. Het nieuwste vlaggenschip MSC Grandiosa gaat het grootste schip van de vloot worden met het meest uitgebreide aanbod van diensten, ooit.

Met 11 locaties waar de gasten kunnen dineren, 21 bars en lounges, entertainment van wereldklasse, een eigen promenade in mediterrane stijl dat het hart van het schip vormt en nog veel meer, is MSC Grandiosa het ideale schip voor elke gast. Een aantal andere karakteristieken uitgelicht:

1. EEN MILIEUBEWUST SCHIP
Met het toonaangevende milieuprogramma van MSC engageert de rederij zich op ecologisch vlak. Daarbij laat MSC Grandiosa zien dat een uiterst milieubewust cruiseschip maximale prestaties kan leveren door gebruik te maken van de laatste energiezuinige systemen en innovatieve, maritieme technologie. De energie-efficiëntie van het schip is aanzienlijk verhoogd, niet alleen door de toepassing van de nieuwste technische recyclingfaciliteiten en afvalverwerkingssystemen, maar ook door voorop te lopen met technologie die schonere uitstoot mogelijk maakt.

2. MSC FOR ME AND ZOE
Op MSC Bellissima debuteerde eerder dit jaar ZOE, de eerste stemgestuurde assistent in de cruisebranche. In samenwerking met HARMAN INTERNATIONAL en Samsung Electronics werd dit staaltje van artificiële intelligentie (AI) geïmplementeerd in elke kajuit op MSC Grandiosa, als deel van het ‘MSC for ME’-ecosysteem. ZOE spreekt 7 talen, kan honderden vragen beantwoorden over de cruise en de faciliteiten aan boord, hulp bieden bij het boeken van services, aanwijzingen geven en suggesties doen.

Bovendien kan ZOE ingezet worden bij een aantal andere nieuwe ‘MSC for ME’-applicaties die dit jaar werden geïntroduceerd, zoals de chatfunctie voor gasten onderling via de ‘MSC for ME’-app of de zoekfunctie Family & Friends Locator(*). Ook kunnen gasten ter voorbereiding, nog voor zij aan boord gaan, hun prepaid-pakketten bestellen aan de beste prijs.

3. KEUZE UIT VERSCHILLENDE TOPRESTAURANTS
Naast 3 hoofdrestaurants met een verfijnde mediterrane keuken en internationaal buffet, zijn er ook nog 4 specialiteitenrestaurants (meerprijs) voor de gasten:

• In de HOLA! Tapas Bar creëert de zeer bekende en met twee Michelin-sterren bekroonde chef Ramón Freixa een op de Spaanse keuken geïnspireerde culinaire ervaring. Het restaurant van 150 m2 heeft 56 zitplaatsen, waar de gasten de mediterrane levensstijl kunnen vieren door gerechten te delen in een warme sfeer.
  • L’ATELIER BISTROT is een Franse bistro waar de joie de vivre niet alleen wordt beleefd met een selectie hartige snacks zoals tartaar of andere vleeswaren en een selectie kazen, maar ook met uitgebreidere, traditioneel Franse maaltijden als bœuf Bourguignon, steak tartaar en canard à l’orange.
  • BUTCHER’S CUT is er voor de liefhebbers van vlees. Evenals op de andere nieuwe cruiseschepen van MSC is dit succesvolle Amerikaanse steakhouse-concept ook op MSC Grandiosa te vinden. De gasten kunnen hier de meesterslager aan het werk zien in een open keuken, onder het genot van een ambachtelijk gebrouwen biertje, een stevig Amerikaans wijntje of een gesofistikeerde cocktail in een rustiek decor in Amerikaanse sferen; dit alles maakt van dit restaurant een waar feest voor de zintuigen.
  • KAITO TEPPANYAKI AND SUSHI BAR zijn restaurants die een moderne, Japanse stijl van koken op vier teppanyaki-grills bieden, waarbij Oost en West bij elkaar komen en de chefs de gasten vermaken met spectaculaire kookkunsten, wanneer zij de meest authentieke en verrukkelijke gerechten op tafel toveren. Aan de andere kant van de muur, met uitzicht op de levendige promenade, zijn sushi-masterchefs bezig met de bereiding van de meest verse sushi, sashimi en tempura die op zee te vinden is.

4. TWEE GLOEDNIEUWE ‘CIRQUE DU SOLEIL AT SEA’-SHOWS
MSC Grandiosa wordt het derde schip van MSC Cruises waar Cirque du Soleil de gasten entertaint, dit keer met twee gloednieuwe én totaal verschillende shows voor de gasten van MSC Grandiosa. Op MSC Meraviglia en MSC Bellissima konden gasten van MSC reeds genieten van exclusieve shows als deel van de langdurige samenwerking met Cirque du Soleil. Meer informatie over de nieuwe concepten voor deze shows op MSC Grandiosa wordt later dit jaar bekendgemaakt.

5. LUXUEUZE MSC YACHT CLUB
MSC Yacht Club is een klasse apart, met elegante suites en een butlerservice de klok rond. Dit ‘schip in een schip’-concept biedt gasten een uitzonderlijke plek om te eten, drinken, zwemmen en zonnebaden in de weelderige sfeer van een privéclub, met toegang tot alle recreatieve faciliteiten van het schip zelf.

De 95 exclusieve suites zijn op het prestigieuze voordek van het schip gelegen en hebben een onovertroffen uitzicht. Met lakens van Egyptisch katoen, matrassen met geheugenschuim en een vrij te gebruiken minibar, voelt de gast zich op-en-top verwend.

Voor meer info over MSC Grandiosa : https://www.msccruises.nl/onze-cruises/schepen/msc-grandiosa
Voor andere informatie over onze schepen :  http://www.mscpressarea.com/nl_BE/press-releases

Wim Willems

Yasmine Dewaele