msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES NEEMT EXTRA VOORZORGSMAATREGELEN VOOR DE VOLKSGEZONDHEID OP ALLE SCHEPEN WERELDWIJD

31/01/2020

Vanwege de uitbraak van het coronavirus in China, neemt MSC Cruises per onmiddellijk verdere voorzorgsmaatregelen om de gezondheid en het welzijn van de passagiers en bemanningsleden van de hele vloot, waar ook ter wereld, zoveel mogelijk zeker te stellen.

Binnen MSC Cruises is reeds sinds 24 januari een aantal maatregelen van kracht. Gezien de laatste ontwikkelingen omtrent het coronavirus, komt hier een aantal aanvullende voorzorgsmaatregelen bij omwille van de volksgezondheid. Hoewel er geen gevallen bekend zijn van de aanwezigheid van het coronavirus aan boord van de schepen van MSC Cruises, achtte MSC Cruises het toch noodzakelijk om het pakket maatregelen verder uit te breiden om de gezondheid en het welzijn van gasten en bemanningsleden te kunnen waarborgen.

• Gasten van alle nationaliteiten wordt gevraagd om een pre-boardingvragenlijst in te vullen. MSC Cruises wil hiermee voorkomen dat er mensen aan boord van zijn schepen komen die de afgelopen dertig dagen door of vanuit het vasteland van China hebben gereisd. Iedereen die de afgelopen dertig dagen op het vasteland van China is geweest wordt de toegang tot het schip ontzeg
  • Alle gasten en bemanningsleden worden voor het inschepen verplicht gescand met een non-touch warmtebeeldcamera. Dit gebeurt bij elke cruise die het bedrijf waar ook ter wereld uitvoert en personen die tekenen of symptomen vertonen, zoals koorts (≥38 C°/100.4 F°) of koortsverschijnselen, rillingen, hoestbuien of ademhalingsproblemen, wordt de toegang tot het schip ontzegd;
  • Ieder schip van de gehele vloot wordt nog grondiger gereinigd;
  • Mocht een gast aan boord van het schip alsnog symptomen vertonen nadat het schip vertrokken is, dan wordt deze geïsoleerd in zijn of haar kajuit. Hetzelfde geldt voor mensen waarmee deze gast in aanraking is geweest, zoals de mensen die in dezelfde kajuit verblijven, meereizende familieleden of vrienden, evenals bemanningsleden die deze gast of gasten kan hebben bediend.

Deze maatregelen volgen op alle bepalingen die sinds vorige week van kracht zijn. Gasten en bemanningsleden die vorige week vanuit het vasteland van China zijn gekomen werden reeds bij inscheping op symptomen gescreend. Ook werd hun gevraagd om elk symptoom van een mogelijke ziekte te melden aan het medisch centrum.

Sinds de uitbraak van het coronavirus in China, houdt MSC Cruises de volksgezondheid en de omstandigheden met betrekking tot de veiligheid nauwlettend in de gaten van elke regio die de schepen aandoen. Het bedrijf heeft advies ingewonnen bij lokale gezondheidsinstanties en volgt de aanbevelingen op die gegeven werden.