msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES PAUSEERT TIJDELIJK HAAR ACTIVITEITEN IN DE MIDDELLANDSE ZEE ALS GEVOLG VAN NET UITGEGEVEN BEPERKINGEN OP DE MOBILITEIT VAN MENSEN IN HET KOMENDE VAKANTIESEIZOEN

07/12/2020

Uitgebreide beperkingen in heel Italië maken het in feite onmogelijk voor lokale en internationale gasten om in Italië gevestigde inschepingshaven te bereiken.

• Drie MSC Grandiosa afvaarten geannuleerd met een herstart op 10 januari 2021
  • Drie MSC Magnifica reizen geannuleerd met een herstart op 15 januari 2021

MSC Cruises kondigde vandaag aan dat het de activiteiten van MSC Grandiosa later deze maand tijdelijk zal onderbreken en de geplande herstart van MSC Magnifica naar januari zal verplaatsen in verband met de nieuwe maatregelen die de Italiaanse regering net heeft ingevoerd voor de kerst- en nieuwjaarsperiode.

De nieuwe maatregelen omvatten uitgebreide beperkingen van de mobiliteit van mensen in het hele land, wat ernstige gevolgen zou hebben voor het vermogen van toekomstige gasten - zowel Italiaanse als internationale - om een van de inschepingshavens van de schepen in Italië te bereiken.

De regering in Italië heeft aangekondigd dat zij het verkeer van inwoners niet alleen tussen regio's, maar nu ook tussen steden en gemeenten bijna volledig zal beperken in haar inspanningen om de pandemie aan land te bestrijden. Deze maatregelen zullen tussen 21 december 2020 en 6 januari 2021 van toepassing zijn op de inwoners van Italië. Zij zullen ook de mogelijkheden van inwoners van andere landen om naar en door Italië te reizen effectief beperken.

Het nieuwe decreet heeft dus geleid tot de annulering van drie  afvaarten van MSC Grandiosa en drie vertrekken van MSC Magnifica.

• MSC Grandiosa zal haar huidige programma van 7-nachtelijke afvaarten op 20 december tijdelijk onderbreken. Het schip zal dan op 10 januari 2021 haar cruises in het westelijk deel van de Middellandse Zee hervatten.
  • MSC Magnifica begint nu met haar vaarprogramma op 15 januari 2021 na de annulering van drie eerdere afvaarten.

In januari verwelkomt MSC Cruises terug gasten aan boord van MSC Grandiosa en MSC Magnifica onder de bescherming van het uitgebreide gezondheids- en veiligheidsprotocol dat nu zijn waarde heeft bewezen.  Sinds augustus heeft MSC Cruises meer dan 30.000 gasten op een veilige en verantwoorde manier verwelkomd.

Gasten die worden getroffen door de tijdelijke opschorting van de toekomstige cruises van MSC Grandiosa en de vertraagde start van de MSC Magnifica zullen worden gecontacteerd om te weten te komen welke opties er voor hen beschikbaar zijn als compensatie.

Voor aanvullende informatie en gedetailleerde updates kunnen klanten contact opnemen met hun reisagent of de website van MSC Cruises raadplegen