msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

BIJ MSC CRUISES START DE COUNTDOWN NAAR DE TEWATERLATING VAN MSC SEASHORE: NOG SLECHTS 6 MAANDEN TE GAAN VOOR DE KOMST VAN EEN VAN HAAR MEEST INNOVATIEVE SCHEPEN.

23/02/2021

• De MSC Seashore is speciaal ontworpen om in een warm klimaat te opereren en gasten dichter bij de zee te brengen, en heeft de hoogste verhouding tussen buiten- en gemeenschappelijke ruimtes
• De MSC Yacht Club wordt de grootste in de vloot, met meer buitenruimte en nieuwe luxe suites
• Na een openingsseizoen in de Middellandse Zee, zal de MSC Seashore in november 2021 naar Miami vertrekken om te varen in de Caraïben

Met nog slechts zes maanden te gaan voor de ingebruikname van de MSC Seashore, gepland voor augustus 2021, onthulde MSC Cruises nieuwe details over wat ongetwijfeld een van de meest innovatieve schepen van de nieuwe generatie tot nu toe zal worden. Voortbouwend op het revolutionaire ontwerp van de Seaside-klasse schepen, zal de MSC Seashore het eerste schip zijn van de Seaside EVO generatie. Het grotere schip zal passagiers nieuwe functies, ruimten en ervaringen bieden. Deze gerenommeerde scheepsklasse is ontworpen om gasten een ware outdoor cruise-ervaring te bieden. En MSC Seashore gaat nog een stap verder.

Pierfrancesco Vago, Uitvoerend Voorzitter van MSC Cruises, « Bij de bouw van elk nieuw schip blijft MSC Cruises innoveren en de grenzen van het design verleggen. De MSC Seashore is een evolutie van de Seaside-klasse: 65% van de openbare ruimtes werd heringericht om een unieke ervaring voor onze passagiers te creëren. Het nieuwe ontwerp van het achterschip heeft ons in staat gesteld een gloednieuwe salon te introduceren, "Cabaret Rouge", die zich over twee dekken uitstrekt, een panoramisch uitzicht op zee biedt en ons in staat stelt nieuwe entertainmentervaringen te introduceren. De speciale eetgelegenheid is volledig opnieuw ontworpen met de Chef's Court op dek 8, waardoor het een niet te missen plek is om te eten en te drinken. Alle zwembaden hebben een upgrade gekregen, waaronder een indrukwekkend magrodome zwembad op twee niveaus en een ongelooflijke infinitypool op de achtersteven van het schip.»

Pierfrancesco Vago gaat verder, « Wij blijven innoveren, niet alleen op het gebied van design en klantenervaring, maar ook op het gebied van technologie. De MSC Seashore zal het eerste cruiseschip ter wereld zijn met een nieuw luchtzuiveringssysteem. De nieuwe generatie "Safe Air" luchtzuiveringssysteem is gebaseerd op UV-C lichttechnologie en elimineert 99% van de virussen en bacteriën en zorgt zo voor schone en veilige lucht voor gasten en bemanning. Als onderdeel van onze voortdurende inzet voor het milieu en ons strevrn naar een zero-emissie toekomst, zal de MSC Seashore ook worden uitgerust met de nieuwste milieutechnologieën waaronder de nieuwste systemen om de energie-efficiëntie te verbeteren, luchtemissies te verminderen en afvalwater te behandelen met een zuiveringssysteem dat hogere zuiveringsnormen heeft dan de meeste faciliteiten aan wal.»
Hier zijn enkele sterke punten van MSC Cruises' nieuwste vlaggenschip:
  • 13 000 m² buitenruimte met een ruime keuze aan bars en restaurants, zwembaden en diverse terrassen om te ontspannen
  • 6 zwembaden met meer ruimte, waaronder een nieuwe infinitypool en twee nieuwe bubbelbaden
  • Een uitgestrekte 540 meter lange promenade aan het water, ideaal voor een drankje of een etentje in openlucht of voor een wandeling te maken om van de zeelucht te genieten
  • De MSC Yacht Club, de grootste en meest luxueuze van de vloot, met een oppervlakte van 3.000 m² en vier dekken met de twee nieuwe Owners Suites.
  • 11 verschillende kajuittypes waaronder de begeerde achterkajuiten, 50 terrassuites met tot 15 m² eigen terras en 32 suites met eigen whirlpools

Genieten van de openlucht met een nieuw ontwerp

De MSC Seashore heeft ongelooflijke kenmerken, vooral in het ontwerp, waardoor gasten zich nog dichter bij de zee zullen voelen. Met een lengte van 339 meter wordt het nieuwe schip van de maatschappij het langste schip van de vloot.

Troeven zijn onder andere de spectaculaire Brug der Zuchten die met zijn glazen vloer op dek 16, 22 meter boven de infinity pool op dek 8, een uniek uitzicht biedt, de ongelooflijke panoramische liften aan de achtersteven en de elegante glazen loopbruggen aan elke kant van het schip.

Ultieme ontspanning aan het zwembad

Er werden opmerkelijke verbeteringen aangebracht aan de 6 zwembaden van MSC Seashore zodat iedereen vindt wat hij zoekt: spanning en avontuur voor de jongsten, maar ook momenten van ontspanning aan het zwembad voor wie tot rust wil komen.

• Het prachtige zwembad op het achterdek is opnieuw ontworpen om zo een infinitypool te creëren, die zal doorlopen tot het einde van het schip en een glazen wand heeft met een weergaloos uitzicht op de zee. Dit zwembad wordt een van de grootste infinitypools op zee, met verschillende dieptes en ligstoelen om en in het water. Het zwembad gelegen op dek 8 is de ideale plek zijn om contact te maken met de zee en te genieten van een spectaculair uitzicht van zonsopgang tot zonsondergang.
  • De MSC Seashore zal ook uitgerust worden met twee nieuwe whirlpools - één aan elke kant van de buitenloopbrug op dek 8 - met 20 zitplaatsen die uitkijken op zee zodat gasten kunnen genieten van zowel de ultieme ontspanning als een adembenemend uitzicht.
  • Op dek 18, zal het hoofdzwembad - Long Island Pool - twee diepte niveaus bieden om aan ieders verwachtingen te voldoen. Het nieuw ontworpen gebied biedt plaats aan een 360° fontein in het centrum en een nieuwe loungeruimte. Om dit deel van het schip verder te optimaliseren, zal Long Island Pool verbonden worden met het Pirate Cove thematische waterpark om zodoende één groot waterpretpark te creëren. Kinderclubs zullen eveneens te vinden zijn op dek 18, waardoor het een ideaal dek wordt voor het hele gezin.
  • Hoewel dit schip is ontworpen voor de warmere klimaatzones, zal de "Jungle Pool" een grote magrodome hebben die kan worden gesloten om zo een overdekt zwembad te creëren indien nodig. Deze populaire omgeving zal worden uitgebreid met een extra terras op twee niveaus, waardoor nieuwe ruimtes gecreëerd worden om te zitten en te ontspannen. Het nieuw geplaatste buffet op dek 16 ligt daarom dicht bij het zwembad en maakt het voor passagiers makkelijker voor een hapje en een drankje te nuttigen. Deze locatie is perfect voor gezinnen die graag tijd doorbrengen bij het zwembad.

Opties om in de buitenlucht te eten

• Om passagiers in staat te stellen optimaal van de buitenlucht en de alomtegenwoordigheid en nabijheid van de zee te genieten , zal het schip een breed scala aan openluchtbars en -cafés bieden, met gloednieuwe ruimten.
  • MSC Seashore zal op dek 8 een nieuwe locatie wijden aan de Chef's Court, waar de vijf specialiteitenrestaurants zullen gehuisvest worden. Deze nieuwe positionering zal de specialiteitenrestaurants toelaten om een beter zicht op zee te hebben en Butcher's Cut, MSC Cruises' signature steakhouse, zal voor het eerst de mogelijkheid bieden om buiten te eten op de iconische promenade.
  • Het uitgebreide buffet van de MSC Seashore krijgt een nieuwe buitenruimte aan de achterzijde en een bar - de Sky Bar - waar passagiers buiten van hun eten kunnen genieten of 's avonds gewoon kunnen komen relaxen.
  • Aurea-passagiers zullen kunnen genieten van het exclusieve Top 19 Solarium met zijn stijlvolle buitenlounge en bar.

De MSC Yacht Club : nog groter, nog luxueuzer

Gelegen op de voorste dekken van het schip, zal de MSC Yacht Club, het exclusief "schip in het schip" concept, vier dekken beslaan en een adembenemend uitzicht op de zee bieden. De MSC Yacht Club op MSC Seashore wordt de grootste en meest luxueuze in de MSC Cruise vloot, met een ruimte van bijna 3.000 m ².
Deze ruimte is ideaal voor gasten die op zoek zijn naar een luxe cruise-ervaring in volledige sereniteit. Gasten kunnen profiteren van een all-inclusive aanbod, privéfaciliteiten en 24-uurs butlerservice, terwijl ze kunnen genieten van de ontspannings- en amusementsmogelijkheden die de rest van het schip biedt.
  • Een van de onderscheidende kenmerken van een MSC Cruises schip is ongetwijfeld het elegante interieur, zoals blijkt uit de onlangs heringerichte conciërgebalie. De ingang van de MSC Yacht Club zal nog indrukwekkender zijn, met een 46 m² grote verlichte Onyx muur die zich uitstrekt over drie dekken en de sprankelende Swarovski trap, de handtekening van MSC Cruises, die de vier dekken met elkaar verbindt en de luxe en het voorrecht van deze plek onderstreept.
  • Gasten kunnen ook ontspannen in de Top Sail Lounge en dineren in het eigen gastronomische restaurant met prachtig uitzicht op zee. Het restaurant zal ook een buitenruimte hebben.
  • Het terras van de MSC Yacht Club wordt uitgebreid en biedt 2.000 m² ruimte, met een groter privézwembad en een nieuwe panoramische whirlpool met acht zitplaatsen en een standaard whirlpool.

Het aantal Suites in de MSC Yacht Club is ook toegenomen. Er zullen nu 131 Suites zijn, verdeeld in 5 verschillende categorieën: Interior Suites, Deluxe en Royal Suites en 41 nieuw geïntroduceerde Deluxe Suites, die meer ruimte en een kleedkamer bieden. Bovendien zullen de 2 Owners Suites het toppunt van verfijning zijn en de grootste suites op het schip met 98 m² leefruimte, met een groot privébalkon met bubbelbad, een buitenlounge, een panoramische glazen wand voor een adembenemend uitzicht op zee, een aparte eetkamer en lounge..

Routes in de Middellandse Zee en het Caribisch gebied

Na haar ingebruikname in augustus 2021 zal de MSC Seashore haar eerste seizoen in de Middellandse Zee doorbrengen. Het schip zal de Italiaanse havens van Genua, Napels en Messina aandoen, evenals Valletta op Malta, Barcelona in Spanje en Marseille in Frankrijk. Het schip zal dan naar de Verenigde Staten varen en terugkeren naar zijn thuishaven Miami.
Vanaf november 2021 zal de MSC Seashore 7-nachtelijke routes in de Oostelijke en Westelijke Caraïben en de Bahama's exploiteren, inclusief een tussenstop in Ocean Cay MSC Marine Reserve, het prive-eiland van MSC Cruises.

Voor meer informatie over de MSC Seashore, klik op deze link.