msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC VIRTUOSA IS AANGEKOMEN IN SOUTHAMPTON EN MAAKT ZICH KLAAR VOOR AFVAARTEN ROND HET VERENIGD KONINKRIJK

17/05/2021

• Het nieuwste vlaggenschip in de MSC Cruises vloot, MSC Virtuosa, is aangekomen in Southampton, haar thuishaven voor het zomerseizoen en zal vanaf 20 mei in Groot-Brittannië operationeel zijn.
• MSC Virtuosa, het derde schip in de MSC Cruises vloot dat weer in de vaart komt, zal minicruises van drie en vier nachten aanbieden, gevolgd door zeven nachtelijke afvaarten rond het Verenigd Koninkrijk.

MSC Virtuosa is aangekomen in Southampton. Ze is nu klaar om passagiers te verwelkomen voor de hervatting van cruises in het Verenigd Koninkrijk vanaf 20 mei, wanneer ze haar eerste reis naar de Britse eilanden zal ondernemen.

In overeenstemming met de echte mediterrane levensstijl van MSC Cruises, zal MSC Virtuosa haar gasten de mogelijkheid bieden om te genieten van een heerlijke zomervakantie met alle faciliteiten op dezelfde plaats.

MSC Cruises, de eerste cruisemaatschappij die haar activiteiten in het Verenigd Koninkrijk hervat, biedt gasten vanaf 20 mei de keuze uit minicruises van drie en vier nachten. Vanaf 5 juni kunnen passagiers dan inschepen op cruises van zeven nachten. De afvaarten van een week zullen aanlopen op het eiland Portland en in de stad Belfast in Noord-Ierland, en zullen verschillende inschepingshavens bieden, waaronder Liverpool en Greenock, nabij Glasgow, Schotland.

Op de 19 dekken van het schip vinden gasten een ruim aanbod aan eetgelegenheden, entertainment van wereldklasse, bars, winkels, een spacentrum, een fitnessruimte, een waterpark en kinderclubs. Het schip beschikt ook over een iconische promenade van 112 meter die wordt overkoepeld door een verbluffende LED-koepel, het sociale hart van het schip.

De gloednieuwe MSC Starship Club, aan boord van de MSC Virtuosa, zal 's werelds eerste futuristische en indrukwekkende ervaring op zee zijn met Rob, de humanoïde robot barman, die een galactische selectie van cocktails voor passagiers zal samenstellen.

MSC Virtuosa is ook een van MSC Cruises meest innovatieve en milieuvriendelijke schepen. Ze zal voor het zomerseizoen haar thuishaven hebben in ABP Southampton, waarmee MSC Cruises onlangs een langetermijnpartnerschap aankondigde. Het schip zal vertrekken vanuit de cruiseterminal van de stad en vervolgens verhuizen naar de nieuwe terminal "Horizon Cruise terminal" zodra deze opengaat, om passagiers te verwelkomen.
MSC Virtuosa, het derde schip in de MSC Cruises vloot dat terugkeert naar zee, zal zich voegen bij de andere twee schepen die al in dienst zijn in de Middellandse Zee - MSC Seaside, die passagiers verwelkomt sinds 1 mei, en MSC Grandiosa, die sinds augustus 2020 in de vaart is. Alle schepen in de vaart passen hetzelfde gezondheids- en veiligheidsprotocol toe dat is ontwikkeld door het Blue Ribbon COVID-panel, en dat onder meer screeningtests aan boord voor alle passagiers omvat.

EINDE