msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES KONDIGT NIEUWE BESTEMMINGEN AAN VOOR REISROUTES IN DE MIDDELLANDSE ZEE, DE ANTILLEN EN HET CARAÏBISCHE GEBIED

15/12/2016

MSC CRUISES KONDIGT NIEUWE BESTEMMINGEN AAN VOOR REISROUTES IN DE MIDDELLANDSE ZEE, DE ANTILLEN EN HET CARAÏBISCHE GEBIED

MSC Cruises zal de eerste wereldwijde cruiserederij zijn die het door de UNESCO beschermde Saranda in Albanië zal aandoen

MSC Cruises, de in Zwitserland gevestigde 's werelds grootste particuliere cruiserederij en marktleider in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika, heeft vandaag de verdere verbeteringen aan de reisroutes in de Middellandse Zee voor het zomerseizoen van 2017, en voor de reisroutes in de Antillen voor het winterseizoen van 2017-2018 voorgesteld. De onderneming heeft vandaag ook de bijgewerkte reisroutes van haar schepen in het Caraïbische gebied herhaald voor de periode december 2017 tot mei 2018.

Reisroutes voor de Middellandse Zee
Vanaf april 2017 voegt MSC Cruises een inspirerende nieuwe bestemming toe aan de reisroutes van de oostelijke Middellandse Zee. Het is de eerste wereldwijde cruiserederij die de haven van Saranda in Albanië wekelijks zal aandoen met MSC Poesia. Passagiers vertrekkend vanuit Venetië hebben de mogelijkheid om de prachtige stad Saranda te bezoeken. Dit is een belangrijke nieuwe uitbreiding van de reisroute die nu 7 bestemmingen op 7 dagen aanbiedt, met stopplaatsen in Bari (Italië), Katakolon / Olympia en de Griekse hoofdstad Athene, Mykonos, de parel van de Cycladen en Dubrovnik in Kroatië.

Saranda is een oude geschiedkundige plek, ontstaan in de 6e eeuw voor Christus. De passagiers kunnen er over de geschiedenis van de regio ontdekken of een bezoek aan de bron Blue Eye brengen. Dit charmante, historische stadje is een verborgen parel op de Albanese riviera en herbergt, naast andere bezienswaardigheden, een rijkdom aan door de UNESCO beschermde archeologische schatten. Het is één van de belangrijkste toeristische attracties in de regio, met een ietwat kosmopolitische en levendige sfeer, tal van strandbars en -restaurants die streekproducten en vers gevangen vis aanbieden.
Reisroutes in de Antillen
Tegelijk en in een respons op de sterke vraag van reizigers zal de MSC Fantasia vanaf november 2017 de MSC Orchestra vervangen in de Antillen en het Zuid-Caraïbische gebied. De MSC Fantasia vertrekt vanuit Martinique en Guadeloupe met twee verschillende reisroutes die onderling kunnen worden gecombineerd: de eerste is een ontdekkingstocht van de Antillen met stopplaatsen in St. Maarten, Tortola en de nieuwe haven van Kingstown (Saint Vincent en de Grenadines). De tweede gaat naar de parels van het Zuid-Caraïbische gebied, met inbegrip van Saint Lucia, Barbados, Trinidad en Tobago, Grenada en Dominica.
De gasten van de MSC Orchestra zullen op hun beurt de wonderen van de Middellandse Zee ervaren in ware MSC Cruises-stijl.
Reisroutes in het Caraïbische gebied
In combinatie met de bijkomende verbeteringen die werden gepland naar aanleiding van de opening van de exclusieve bestemming Ocean Cay MSC Marine Reserve bestemming - nu gepland voor oktober 2018 - zullen de MSC-cruiseschepen nu andere havens aandoen in meer aantrekkelijke bestemmingen van de Caraïben.