msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES ONTHULT NAAM VAN TWEEDE MERAVIGLIA GENERATIESCHIP : MSC BELLISSIMA

15/12/2016

MSC CRUISES ONTHULT NAAM VAN TWEEDE MERAVIGLIA GENERATIESCHIP : MSC BELLISSIMA

Float-out zusterschip MSC MERAVIGLIA vandaag gevierd bij STX FRANCE

Brussel – 2 september 2016 – MSC Cruises, het grootste private cruisebedrijf en marktleider in Middellandse Zee, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika, gevestigd in Zwitserland – heeft vandaag de naam onthuld van het tweede ultramoderne schip uit de Meraviglia-generatie dat gebouwd wordt door STX France. Haar naam is MSC Bellissima en zal in het voorjaar van 2019 in de vaart worden genomen.

Gianni Onorato, MSC Cruises Chief Executive Officer, zegt het volgende: ‘ MSC Bellissima is een naam die de schoonheid en pracht weergeeft van de volgende generatie schepen van MSC Cruises, welke zijn uitgerust met de nieuwste faciliteiten en voorzieningen voor reizigers van alle leeftijden. Wij zijn verheugd deze aankondiging te mogen doen op de dag dat het zusterschip, MSC Meraviglia, voor het eerst in aanraking komt met water, de echte “geboorte” van een schip.’

De aankondiging is eerder vandaag gedaan bij de scheepswerf STX France in Saint-Nazaire waar MSC Cruises de float- out van het eerste next-generation en ultramoderne schip, MSC Meraviglia, vierde. Dit schip zal in juni 2017 in de vaart genomen worden. De ceremonie werd bijgewoond door verschillende gasten van MSC Cruises en STX France waaronder de senator van de regio Loire, Bruno Retailleau, de algemeen voorzitter van de regio Loire, Philippe Grosvalet en de burgemeester van Saint-Nazaire, David Samzun.

De heer Onorato concludeerde: “Sinds wij vorig jaar zijn gestart met de verkoop van het inauguratieseizoen van de MSC Meraviglia in het Westelijk Middellandse Zeegebied is de vraag zeer groot. Hierdoor geloven wij dat de nieuwe generatie schepen een mooie toekomst krijgt en de aandacht van vakantiegangers over de hele wereld zal trekken.’

Laurent Castaing, voorzitter van STX France voegde toe: ‘ Wij zijn enorm trots om de next-generation schepen van MSC Cruises te mogen ontwerpen en bouwen. Wij zijn dankbaar voor het vertrouwen van MSC Cruises in ons innovatievermogen. Onze relatie gaat meer dan 12 jaar terug en wij zijn steeds enthousiast om de ambities van MSC Cruises te mogen verwezelijken.’

De float-out is een mijlpaal in de bouw van een schip: het droogdok wordt gevuld met water waarna het schip wordt verplaatst naar een dok in het water waar zij de laatste bouwfase in gaat. Het evenement van vandaag geeft gasten en wereldwijde media een unieke kans om te zien dat de Meraviglia generatie van MSC Cruises een ultramodern ontwerp heeft en een bestemming opzichzelf is. Dit komt mede door de vele faciliteiten aan boord zoals de speciaal ontworpen Carousel Lounge waar artiesten van Cirque du Soleil een show zullen geven die exclusief voor reizigers van MSC Cruises is ontworpen. Daarnaast beschikt de MSC Meraviglia over een 96 meter lange, Mediterrane, promenade met een LED koepel van 80 meter lang in het centrum van het schip en de MSC Yacht Club. Het exclusieve schip-in-een-schip concept met privé -faciliteiten verdeeld over drie dekken.

Wim Willems