msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

NIEUW: MSC SEAVIEW, ONTDEK DE RIJKE EN GAVARIEERDE CULTUUR VAN HET WESTEN VAN DE MIDDELLANDSE ZEE

15/12/2016

Genua – een eclectische en pittoreske haven
“La Superba” (de uitstekende), zoals de stad bekendstond op het hoogtepunt van haar mediterrane macht, beschikt Genua over zeer veel interesse en trekt heel wat gasten van heel de wereld.
Tijdens uw verblijf in Genua kunt u het oude centrum verkennen: een fascinerende wirwar van middeleeuwse steegjes, musea en kunstgalerijen voor de creatievelingen onder jullie. Als u met uw gezin reist, moet u zeker de gigantische Acquario di Genova aquarium bezoeken die zowel groot als klein zal fascineren. Bovendien kunt u er ook ’s werelds grootste reconstructie van een Caribisch koraalrif met honderden diersoorten bezoeken. Met haar 10.000 m² is ze de grootste in haar soort in Italië.

Napels – een bruisende Mediterrane haven
De prachtige stad Napels ligt in het zuidwesten van Italië en heeft een tal van pittoreske scenes en uitmuntende architectuur zodat u haar niet zo snel zal vergeten.
Van de kathedraal tot de kleurrijke kustlijn met perfect gedecoreerde huizen dat men overal ter wereld op postkaarten kan terugvinden, is het onmogelijk om de skyline van Napels te missen.
Het oude gedeelte van Napels, de centro storico, bestaat uit de hoofdstraten Via dei Tribunali en Via San Biagio dei Librai (de laatste staat ook bekend als “Spaccanapoli” omdat het Napels letterlijk in tweeën splijt), die nog dezelfde routes hebben als de oude Romeinse wegen. Dit is het levendigste en drukste deel van Napels.

Messina – de poort naar Sicilië
Messina is misschien wel het eerste dat u van Sicilië ziet en vanaf uw MSC cruiseschip geeft het een goede indruk: een mooi dorp op de heuvels van de sikkelvormige mediterrane haven. Tijdens uw excursie moet u zeker Messina's belangrijkste bezienswaardigheid ontdekken, de Duomo, de belichaming van het vermogen van de stad om als een feniks te herrijzen uit de as van haar laatste ramp.
De klokkentoren van de Duomo zou de grootste astronomische klok in de wereld zijn en biedt elke middag een prachtig schouwspel, als een bronzen leeuw (het oude embleem van Messina) een machtige brul over de stad ontketent die nogal alarmerend kan zijn als u het niet verwacht!
Dicht bij de heuvel, kunt u de stad Taormina ontdekken. Deze stad was ooit een gewilde plek voor dichters en schrijvers en is nu een beroemd resort die met een prachtig antiek theater, luxe hotels en een heerlijke dorpse sfeer haar bezoekers betovert.

Valletta – een historische stad uit de 16e eeuw
De haven van Valletta is een historische, leerzame en culturele hot spot beschermd door UNESCO.
Deze haven, gebouwd in de tweede helft van de 16e eeuw, werd gebouwd door de Fransman Jean de la Valletta en gevormd door de religieuze en militaire orde van St-Johannes van Jeruzalem. Valletta is een haven die een grote historische achtergrond en erfgoed bevat, maar is zeker ook een fantastische plaats om te genieten van de Mediterrane zon in een van de vele cafés of restaurants.
De stad is de hoofdstad van Malta en dus een gegarandeerde stop voor de reizigers van eender welke Mediterrane cruise. De ommuurde stad staat zeer bekend voor haar musea, paleizen en grote kerken als de Sint Janscokathedraal. Deze bevat een weelderig interieur met het meesterwerk van Caravaggio “The beheading of Saint-John” dat uit 1608 dateert.

Barcelona – een dynamische wereldstad
Bekend voor haar aparte kunst, architectuur en bruisende straten, is de wereldstad en hoofdstad van Catalonië, Barcelona, zeer bekend en bewonderd over de hele wereld.
Een vakantie in Barcelona kan beginnen met de Rambla, om vervolgens een bezoek te brengen aan de middeleeuwse kern van de stad, de Barri Gòtic. Maar er zijn nog veel meer andere centrale oude wijken om te ontdekken, van La Ribera - waar het geweldige Museu Picasso te vinden is – tot het hippe El Raval, waar coole bars, restaurants en boetieks te vinden zijn in de nabijheid van het prachtige moderne kunstmuseum, MACBA.
Marseille – een cultureel paradijs
Marseille is de bekendste en dichtst bevolkte metropool in Frankrijk na Parijs en Lyon. De cafés rond de Vieux Port, waar verse vis rechtstreeks uit de boten op de “quai des Belges” worden verkocht, zijn geweldige plekken om het stadsleven te bewonderen.
Sinds 600 v.C., stond Marseille altijd al bekend voor haar haven en handel die haar bevolking en welvaart een boost gegeven heeft. Terwijl dat de houten boten tegenwoordig vervangen werden door de meest moderne cruiseschepen op zee, kunnen de gasten enerzijds naar rustige pleinen en straten of zich anderzijds begeven naar het centrum van de stad waar vele chique restaurants de meest verse vis in de omgeving serveren.