msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES GEEFT EEN NIEUWE VORM AAN LIVE ENTERTAINMENT AAN BOORD DOOR MIDDEL VAN EEN LANGDURIGE SAMENWERKING MET CIRQUE DU SOLEIL

20/12/2016

MSC CRUISES GEEFT EEN NIEUWE VORM AAN LIVE ENTERTAINMENT AAN BOORD DOOR MIDDEL VAN EEN LANGDURIGE SAMENWERKING  MET CIRQUE DU SOLEIL

MSC Cruises SA, ’s werelds grootste particuliere cruiserederij en marktleider in de Middellandse Zee heeft vandaag bekend gemaakt een langdurige samenwerking aan te gaan met Cirque du Soleil, de in Quebec gevestigde wereldleider op het gebied van artistiek entertainment.

Deze samenwerking zal leiden tot nieuwe standaards wat betreft live entertainment op zee. De gloednieuwe Cirque du Soleil shows zullen exclusief gecreëerd worden voor gasten aan boord van de nieuwe MSC Meraviglia-generatie schepen. Baanbrekend entertainment en de mogelijkheid tot dineren in samenwerking ontworpen door MSC Cruises en Cirque du Soleil.

De samenwerking is bekend gemaakt in Barcelona, Spanje aan boord van de MSC Fantasia, het vlaggenschip tijdens All Stars of the Sea – het jaarlijkse evenement waarbij partners uit de hele wereld zich verzamelen en de best presterende partners worden beloond – ten overstaan van meer dan 1800 reisagenten komende vanuit meer dan 150 landen en diverse media.

Uitstekende restaurants en bekroond entertainment zijn twee belangrijke elementen van een MSC cruise. Om deze elementen naar een hoger niveau te krijgen hebben MSC Cruises en Cirque du Soleil iets nieuws bedacht en bouwen samen aan boord van de nieuwe MSC Meraviglia schepen een volledig op maat gemaakte, nieuwe, diner- en entertainmentmogelijkheid welke zal behoren tot de eerste in zijn soort op zee. Zo kunnen gasten van MSC Cruises de nieuwe exclusieve Cirque du Soleil shows beleven terwijl zij genieten van een buitengewone culinaire MSC ervaring.

De 1000m² Aft Lounge, met 450 zitplaatsen, beschikt over 200 zitplaatsen voor gasten welke willen dineren of een drankje kunnen nuttigen voordat de show begint. De artiesten van Cirque du Soleil zullen zes avonden per week, twee shows per avond, geven welke exclusief zijn ontworpen voor MSC Cruises en tot de verbeelding van alle gasten zal spreken. De shows en de gerelateerde dinermogelijkheden zullen alleen beschikbaar zijn voor gasten aan boord van de vier nieuwe Meraviglia-generatie schepen. De eerste in deze generatie- MSC Meraviglia - zal in juni 2017 in de vaart worden genomen.

Pierfrancesco Vago, Executive Chairman van MSC Cruises geeft aan: ‘MSC Cruises is een bedrijf wat bouwt aan innovatie, van unieke prototype schepen tot de ervaringen aan boord welke wij zelf bedenken en creëren.’

Hij voegt toe: ‘Samen met onze nieuwe partner van wereldklasse, Cirque du Soleil, ontwerpen wij een totaal nieuwe, live entertainment ervaring voor onze gasten. Een originele show in een nieuwe diner- en entertainmentmogelijkheid op een schip wat wij zelf hebben ontworpen tot in elk detail. Dit is het streven naar innovatie en de visie en de creativiteit dat alleen een familiebedrijf, zoals MSC Cruises, kan toepassen.’

Yasmine Khalil, President 45 DEGREES, het bedrijf voor de speciale projecten van Cirque du Soleil: ‘In MSC Cruises hebben wij een partner voor de lange termijn gevonden met een duidelijke visie op trends in de cruise-industrie en een sterk verlangen om marktleider te worden op het gebied van entertainment aan boord. Dit is wat Cirque du Soleil inspireerde en ons een grote creatieve uitdaging gaf die nodig is voor elke nieuwe relatie en elk nieuw project.’

MSC MERAVIGLIA
Dit baanbrekende entertainment zal als eerste beschikbaar zijn aan boord van de MSC Meraviglia, het meest innovatieve cruiseschip ooit gebouwd voor een in Europa gevestigde cruiserederij. MSC Meraviglia, 167.600 ton, biedt plaats aan 5700 gasten en zal in juni 2017 in de vaart worden genomen. Tijdens haar eerste seizoen zal zij varen door het Westelijk Middellandse Zeegebied met drie thuishavens: Genua, Marseille en Barcelona. Cruises met de MSC Meraviglia zijn nu al boekbaar via onze website en onze partners.