msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

RENAISSANCE-PROGRAMMA LEVERT VIER VERNIEUWDE SCHEPEN OM HET WERELDWIJDE BEREIK VAN MSC CRUISES UIT TE BREIDEN EN LEIDERSCHAP TE CONSOLIDEREN OP BELANGRIJKE MARKTEN

20/12/2016

MSC Lirica, laatste schip met voltooide "Renaissance"-transformatie klaar om opnieuw te varen

Brussel, 10 November 2015 – MSC Cruises, marktleider onder de cruisemaatschappijen in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika, kondigde vandaag aan dat het nu voltooide renaissance-programma vier vernieuwde schepen heeft afgeleverd die het bedrijf zal helpen door te breken op nieuwe markten en haar positie waar het al leider is nog zal verstevigen.

Chief Executive Officer Gianni Onorato van MSC Cruises vertelde op een persconferentie aan boord van de MSC Lirica - het laatste schip dat de Renaissance-transformatie onderging - dat het project de elementen waarmee MSC Cruises zich zo onderscheidt nog versterkt: voorzieningen op maat en diensten voor gezinnen, heerlijke, gevarieerde opties voor het diner, uitstekend entertainment de hele dag door, een ruime keuze aan ontspannings- en wellnessopties en dat alles overgoten met een sausje van Mediterrane flair en smaak.

Onorato besprak enkele van de innovaties en verbeteringen aan boord en gaf mee dat veel van het Renaissance-programma werd uitgevoerd met families in gedachten. Zo heeft elk schip nu vijf aparte clubs voor kinderen tot 17 jaar oud, inclusief twee die ontworpen en ingericht zijn door de vooraanstaande kindermerken Chicco® en LEGO®.

Dineren werd nog flexibeler gemaakt met een uitgebreide reeks menu's en restaurants, terwijl gasten echt aan hun eigen tempo kunnen varen dankzij de buffetopties die 20 uur per dag beschikbaar zijn.
Het entertainmentaanbod werd op elk schip eveneens verder uitgebreid met een rijk gevuld 20 uur durend programma van dag- en avondactiviteiten, livemuziek en dans en thema-evenementen in een reeks opgewaardeerde entertainmentlocaties, inclusief het spectaculaire theater.

De beauty- en wellnessdiensten hebben hun eigen make-over gekregen, met meer massagesuites in de Aurea Spa, gerestylede bubbelbaden en een speciale spa-arts voor discrete, persoonlijke dienstverlening.
Toen hij het specifiek over MSC Lirica had, zei Onorato dat het schip al volledig werd aangepast voor haar inzet in mei 2016 in het Chinese Shanghai met een reeks toetsen die speciaal voor Chinese klanten werden ontworpen. Deze omvatten de eerste Cruise Ambassador service ter wereld, het hoogste aantal werknemers dat Mandarijns spreekt in de sector (tot 80%) en een gloednieuw dineeraanbod met verfijnde Aziatische en internationale gerechten.

Onorato sloot de persconferentie af met de woorden: "Renaissance is de eerste pijler van de tweede groeifase van MSC Cruises en de zeven nieuwe schepen van de nieuwe generatie die we te water zullen laten tussen 2017 en 2022 vormen de tweede. Renaissance leverde vier holistisch verbeterde schepen af om strategische segmenten van de wereldwijde cruisemarkt van dienst te zijn met de normbepalende ervaringen, voorzieningen en dienstverlening die vandaag synoniem zijn met MSC Cruises."

Het Renaissance-programma, dat grensverleggend is in scheepvaartengineering, werd vastgelegd in een nieuw fotoboek. "Renaissance", gepubliceerd door de Italiaanse uitgever Gribaudo (Feltrinelli Group), zal vanaf 26 november beschikbaar zijn aan boord van de vier Renaissance-schepen en in boekhandels wereldwijd.

Introductieprogramma Renaissance-schepen

CHINA
MSC Lirica zal vanaf mei 2016 Shanghai als thuishaven hebben. Het schip werd volledig aangepast om Chinese klanten van dienst te zijn, inclusief de invoering van een baanbrekende persoonlijke Cruise Ambassadors service. Deze uitstekend opgeleide hospitality en toerismeprofessionals zullen ervoor zorgen dat de gasten van MSC Lirica volledig kunnen genieten van de vele ontspannings-, ondekkings- en entertainmentopties aan boord van het schip.

CUBA
MSC Opera zal vanaf december 2015 Havana als thuishaven hebben. MSC Cruises is de eerste en enige wereldwijde cruisemaatschappij die Caraïbische cruises aanbiedt die vertrekken en aankomen in de iconische Cubaanse hoofdstad. Gasten zullen op het eiland tweeënhalve dag kunnen genieten van de befaamde cultuur en keuken.

WESTELIJKE MIDDELLANDSE ZEE
MSC Armonia heeft zijn thuisbasis in Genua, van waar het een reeks routes vaart in de westelijke Middellandse Zee. Dit schip is ideaal geschikt voor alle Mediterrane cruisehavens, inclusief de havens die minder toegankelijk zijn voor grote schepen zoals Ibiza en Port Mahon, in Menorca.

ZUIDELIJK AFRIKA
MSC Sinfonia heeft zijn thuishaven al in Durban en leidt de gevestigde dominantie van MSC Cruises op de Zuid-Afrikaanse cruisemarkt met zijn aanbod sensationele zeiltochten naar Mozambique, Namibië en de eilanden Réunion en Mauritius. MSC Sinfonia is nu beter uitgerust dan ooit om te voldoen aan de groeiende regionale vraag naar cruisevakanties en om topservice te leveren in de sector.

Achtergrond Renaissance-programma
De werken voor het €200 miljoen Renaissance-programma startten in augustus 2014, een eerste stap in het tweede vlootuitbreidingsplan ter waarde van meer dan €5 miljard. Wat de capaciteit betreft, voegt Renaissance 800 elegante nieuwe kajuiten toe – de meeste met een balkon – waardoor de capaciteit van de MSC Cruises-vloot vergroot met ongeveer 2000 gasten. Het plan omvat ook zeven schepen van de volgende generatie, inclusief twee state-of-the-art prototypes, die tussen 2017 en 2022 door STX France en Fincantieri geleverd moeten worden. Sinds 2003 is MSC Cruises met meer dan 800% gegroeid en vervoert nu 1,67 miljoen gasten per jaar. Bovendien zal de vlootcapaciteit tegen 2022 verdubbelen, wanneer elk jaar 3,4 miljoen mensen op vakantie zullen gaan met MSC Cruises.

Wim Willems