msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

CUBA WORDT DE NIEUWSTE BESTEMMING AANGEBODEN DOOR MSC CRUISES VANAF DECEMBER 2015

20/12/2016

De volledig vernieuwde MSC Opera zal gepositioneerd worden vanuit Havana tijdens het winterseizoen 2015-2016

MSC Cruises, het grootste privé cruise bedrijf ter wereld en marktleider in de Middellandse zee en in Zuid-Amerika, kondigde vandaag aan dat MSC Opera met zijn 2 120 passagiers Havana als thuishaven zal hebben voor het winterseizoen 2015-2016 om de passagiers 16 Caraïbische cruises vol ontspanning en ontdekking aan te bieden.

MSC Cruises zal elke cruise-fan vanuit de hele wereld een unieke kans geven om aan boord van de volledig vernieuwde 65 542 BRT MSC Opera - deel van het 200 miljoen euro Renaissance programma - te cruisen, waaronder cruises naar Jamaica, de Kaaiman Eilanden en Mexico met twee nachten en twee en een halve dag in de Cubaanse hoofdstad.

“We zijn zeer trots om deze nieuwe bestemming aan onze passagiers te kunnen aanbieden. Ik zou ook graag alle mensen persoonlijk willen bedanken die samen aan dit project hebben gewerkt om het mogelijk te kunnen maken Cuba als bestemming te kunnen lanceren voor MSC Cruises. Ik wil vooral de ministers van Verkeer en Toerisme van Cuba en hun vertegenwoordigers bedanken voor hun zeer professionele bijdrage.” zei Gianni Onorato, de CEO van MSC Cruises.

Ook heeft hij eraan toegevoegd: “Onze nieuwe bestemming op Cuba bewijst ook onze vastberadenheid om onze passagiers de mooiste en meest gezochte bestemmingen aan te bieden, samen met onze kwaliteitsvolle service aan boord.”

Om af te ronden zei Mr Onorato: “De eerste cruise zal plaatsnemen binnen de komende zes maand, maar we kunnen zeker en vast getuigen van een hoge vraag voor dit product, Dit is te wijten aan combinatie van de aantrekkelijkheid van Cuba als cultuur-rijke bestemming en de unieke kans om dit met MSC Cruises te beleven.”

De zeven nachten cruises zullen beschikbaar zijn voor MSC Cruises passagiers in combinatie met pakketten. In het bijzonder in fly&cruise pakket vanuit Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland, maar ook vanuit Canada, Brazilië en Argentinië. Het bedrijf is ook blij mee te kunnen delen dat de verkoop op alle mogelijke kanalen zal worden geopend op donderdag 9 juli.

De excursies aan land zullen worden voorzien in samenwerking met Cubanacan, een Cubaanse groep die ongeveer 20 jaar geleden werd opgericht en bekend staat voor hun professionele en kwaliteitsvolle service.

De eerste cruise zal vertrekken vanuit Havana op 22 december 2015, volgend op de Grand Voyage van de MSC Opera van Genua naar Cuba, vertrekkende op 2 december 2015. Om de passagiers te verzekeren om de hoofdstad te ontdekken, zal tijdens de Grand Voyage een stop in Havana op 18 december voorzien worden, en zal zijn route hernemen in de regio voordat het schip terugkeert naar Cuba, om zijn eindbestemming te bereiken op 21 december. Op 12 april 2016, zal het schip Havana verlaten voor een Grand Voyage terug naar Europa, met Warnemünde (Duitsland) als eindbestemming op 7 mei 2016.
Ontdek en ontspan
Tijdens de twee en een halve dag in Havana kunnen de passagiers van de MSC Opera het historische centrum van de stad ontdekken, UNESCO werelderfgoed, samen met zijn geschiedenis, cultuur en architectuur. Een bezoek aan Havana is pas compleet als de bekende wandeling langs de Malécon kust, waar de gerenommeerde relaxte levensstijl van het eiland ten volle getoond wordt, gedaan is.
Het eiland Cozumel, op het Mexicaanse schiereiland Yucatan, biedt zeer spectaculaire Maya-ruïnes aan, in Tulum. Reizigers kunnen er ook snorkelen met zeeschildpadden en baden in verfrissende grotwateren; of de oude Maya grotten op dit mooie eiland, dat net buiten de kust van Quintana Roo ligt, verkennen.

In Montego Bay, aan de noord-westelijke kust van Jamaica, is het mogelijk om te gaan wildwatervaren op de Martha Brae River, de oude plantage Good Hope Estate te bezoeken of de geheimen van het Rose Hall Great House te ontdekken – een fascinerende koloniale relikwie doordrenkt met geruchten en intriges.

In Georgetown, op de Kaaiman Eilanden, kunnen passagiers snorkelen in Stingray City, een catamaran cruise naar de koraalriffen nemen of gewoon ontspannen op de ongerepte witte Seven Mile Beach, op de westelijke kust van de Kaaiman Eilanden, beroemd om zijn prachtige kobalten wateren en koraalzand.
MSC Opera’s Renaissance Programma
Als onderdeel van het investeringsplan van 5,1 Miljard euro dat werd aangekondigd in 2014, heeft MSC Cruises 200 miljoen euro uitgegeven voor de renovatie en modernisering van vier van haar schepen (Renaissance-programma: MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Lirica en tenslotte de MSC Opera, waar momenteel nog aan gewerkt wordt, waarvan de terugkeer wordt verwacht begin juli 2015.)

Naar aanleiding van de nieuwe bestemming Cuba, zal de oorspronkelijke route van MSC Opera naar de Canarische eilanden, Madeira en Marokko geannuleerd worden.