msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC cruises en Etihad Airways bieden de beste ervaring in de lucht en op zee aan Europese gasten

19/01/2017

MSC Cruises breidt haar aanbod ABU DHABI, DUBAI en OMAN verder uit.

Hoofddorp, 24 juni 2015 -MSC Cruises SA, 's werelds grootste particuliere wereldwijde cruiserederij en marktleider in de Middellandse Zee en Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, hebben vandaag een samenwerkingsovereenkomst aangekondigd waarbij de MSC Cruises gasten die die reizen naar Abu Dhabi en de Verenigde Arabische Emiraten zullen profiteren.

De samenwerking met Etihad Airways weerspiegelt MSC Cruises langdurige inzet voor haar gasten en onderschrijft de wens om altijd een “best-in-class” ervaring te bieden zowel op zee als in de lucht – met complete "Fly & Cruise "pakketten.
Gianni Onorato, MSC Cruises Chief Executive Officer gaf aan: "We zijn verheugd om samen te werken met Etihad Airways. Beide bedrijven zijn unieke, jonge, ambitieuze en dynamische marktleiders. Met onze "Fly & Cruise" pakketten vanuit o.a. Amsterdam, Düsseldorf en Brussel zullen MSC Cruises gasten profiteren van een onberispelijke service van Etihad Airways en MSC Cruises vanaf het moment dat ze van huis gaan naar een onvergetelijke cruise-ervaring op de MSC Musica. Door deze samenwerking en ook met de Abu Dhabi Ports Company evenals Abu Dhabi Tourism & Culture Authority, werken we samen om Abu Dhabi te ontwikkelen als een ideale wintercruise bestemming”.

James Hogan, President & Chief Executive van Etihad Airways verklaarde: "Abu Dhabi wordt ontwikkeld tot een toonaangevende internationale cruisebestemming. Aan het einde van dit jaar wordt de nieuwe Abu Dhabi Cruise Terminal geopend en vele culturele bezienswaardigheden zoals Abu Dhabi Louvre en het Guggenheim musea completeren het lokale toeristische aanbod ".
"Onze samenwerking met MSC Cruises, evenals Abu Dhabi Ports Company en Abu Dhabi Tourism & Cultuur Authority zal een comfortabele reiservaring voor de gasten te garanderen in alle stadia van hun vakantie met inbegrip van hun tijd in de lucht en op zee. "

Tijdens het 2014-2015 cruiseseizoen welke liep van oktober 2014 tot mei 2015 verwelkomde Abu Dhabi een record van 200.407 cruisepassagiers.

Captain Mohamed Juma Al Shamisi, CEO Abu Dhabi Ports zei: "Door het bieden van state-of-the-art faciliteiten voor cruisemaatschappijen en partners uit de industrie biedt Abu Dhabi een ongekende ervaring. Onze innovatie in service en infrastructuur levert een blijvende positieve indruk aan de bezoekers van Abu Dhabi en draagt bij aan het groeipotentieel van de toerisme-industrie”.
Met ingang van 13 december 2015 tot en met 27 maart 2016 zal de MSC Musica 8 -daagse cruises gaan uitvoeren in de regio van Abu Dhabi en daarbij ook in Khor Al Fakkan, Muscat, Khasab en Dubai aanmeren.

Danielle Groot