msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC Cruises onthult namen voor de twee nieuwe Cirque du Soleil shows, exclusief aan boord van de MSC Meraviglia

18/05/2017

VIAGGIO – Een poëtisch avontuur in de wereld van kleur; een reis in de verbeelding van een kunstenaar

SONOR – Met muziek uit het hart, neemt deze show gasten mee op avontuur

Hoofddorp, Nederland – 18 mei 2017 -MSC Cruises, ‘s werelds grootste particuliere cruiserederij gevestigd in Zwitserland en marktleider in de Middellandse Zee, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika – onthulde de namen en concepten van de twee shows van Cirque de Soleil at Sea die exclusief te bewonderen zijn aan boord van de MSC Meraviglia. De lange-termijn samenwerking tussen MSC Cruises en Cirque de Soleil geeft een nieuwe standaard aan entertainment op zee. De marktleider op het gebied van live- entertainment ontwikkelde 8 shows die exclusief te bezichtigingen zijn op MSC Cruises’ 4 generaties Meraviglia schepen, die in de vaart zullen komen vanaf 4 juni 2017 tot en met 2020.

Gianni Onorato, MSC Cruises Chief Executive Officer: “Wij zijn verheugd om het concept en inspiraties achter de shows van Cirque de Soleil at Sea te onthullen die spoedig in première zullen gaan op ons nieuwste vlaggenschip, MSC Meraviglia. Door de ontwikkeling van twee unieke shows op de 4 Meraviglia generatie schepen, brengen wij iets nieuws en spannends met de lancering van ieder schip.

Yasmine Khalil, President 45 DEGREES, Cirque de Soleil’s Events and Special Projects Company, voegt toe: ‘’Na jaren van hard werken is ons team trots om de namen en concepten van de eerste twee shows te mogen onthullen van onze eerste producties voor onze partner MSC Cruises.

Twee originele shows
Cirque de Soleil ontwierp twee totaal verschillende shows, elk met een eigen concept, sfeer, verhaal, beeld kostuums en make-up. De shows zullen tweemaal per avond worden uitgevoerd, 6 nachten per cruise, zodat gasten de mogelijkheid hebben om beide shows te bewonderen.

VIAGGIO, de eerste van de twee shows, is het verhaal van een gepassioneerde en excentriek kunstenaar die de schreeuw hoort van zijn gezichtloze Muze. Mysterieus en verleidend, nodigt zij hem uit in de levendige wereld van zijn verbeelding om zijn meesterwerk te voltooien. Opwindende kleuren vullen de ruimte met intrigerende motieven en rijke texturen waarbij het theater transformeert in een levend doek.

Met het geluid van het hart, SONOR, de tweede show, worden de gasten meegenomen op avontuur met dans, acrobatiek en karakters, allemaal bewegend op het ritme van sensatie, geluid, muziek en met meeslepende beelden.

Elke show wordt begeleid met een unieke diner of cocktail ervaring
MSC Cruises heeft hand-in-hand samengewerkt met het creatieve team van Cirque de Soleil om een diner en unieke cocktail samen te stellen die voor iedere show uniek is. Het diner begint een uur voor aanvang van de show en zal bestaan uit een bekroond table d’hôte 3-gangen menu van creatieve gerechten. De cocktail zal geserveerd worden ongeveer 20 minuten voor aanvang van de show en is speciaal samengesteld om voor de show.

De €20 miljoen, high-tech, Carousel lounge
De MSC Meraviglia zal het eerste schip zijn met een speciaal ontworpen lounge die voldoet aan alle eisen voor Cirque de Soleil. De lounge is ontworpen door MSC Cruises in samenwerking met de architect Marco De Jorio. De Carousel lounge is een intieme locatie, geschikt voor 413 gasten voor iedere uitvoering. Het is één van de kleinste locaties voor Cirque de Soleil die de interactie tussen de gasten en de artiesten echt uniek maakt.

The naam Carousel is afgeleid van jeugdherinneringen aan kermissen en festivals, waar muziek, kleur en beweging worden gecombineerd tot een unieke ervaring.

Noot voor de redactie
Cirque de soleil at Sea kan vooraf geboekt te worden door gasten of aan boord. Het “Diner & Show” pakket is te boeken voor €35 per persoon en het “Cocktail & Show” pakket is te boeken voor €15 per persoon.
Er zullen twee voorstellingen worden gegeven, 6 avonden in de week, waarvan iedere voorstelling 40 minuten zal duren. Plaatsen in het theater zijn beperkt tot 413 zitplaatsen. Het diner zal beschikbaar zijn voor 120 gasten, terwijl de overige gasten genieten van een cocktail.

Voor meer informatie over MSC Cruises en haar samenwerking met Cirque de Soleil ga naar www.msccruises.nl