msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC Cruises doopt het grootste schip ooit gebouwd door een Europese rederij

01/06/2017

MSC Meraviglia brengt een wonder naar Le Havre "Het schip voor alle seizoenen" bereidt zich voor om af te varen

Le Havre, Frankrijk, 3 juni 2017 - Vanavond wordt het laatste wonder in de MSC Cruises vloot, de MSC Meraviglia , gedoopt door de internationale beschermvrouw en doopmoeder van alle MSC Cruises ' schepen, Sophia Loren. Met 171.598 bruto tonnage en met een capaciteit van 5.714 gasten is de MSC Meraviglia het grootste schip dat gebouwd is door een Europese scheepseigenaar en voor MSC Cruises het grootste schip in 2017 in de vaart.

MSC Cruises, grootste privé-cruiserederij en marktleider in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika, organiseert het glamoureuze, hooggeplaatste evenement in Le Havre, met entertainment van top internationale artiesten en een exclusief galadiner in het gezelschap van speciale gasten, autoriteiten, belangrijke partners uit de reisindustrie, wereldwijde media en topmanagement van MSC Cruises en haar moedermaatschappij de MSC Groep. Gianluigi Aponte, de oprichter en uitvoerende voorzitter van de MSC-groep en de eigenaar van het imperium, zal samen met de familie Aponte en Aponte-Vago aanwezig zijn bij dit unieke evenement.

"We hebben een ambitieuze visie voor de toekomst en de MSC Meraviglia markeert het begin van een nieuw tijdperk voor ons bedrijf," zei Pierfrancesco Vago, MSC Cruises Executive Chairman. 'Om deze reden is deze avond een bijzonder trots moment voor ons allemaal bij MSC Cruises.”

"De nieuwe schepen die in de komende tien jaar in de vaart worden genomen, zijn schepen die op maat zijn gebouwd, met innovatie in zowel product als design, evenals de nieuwste innovatieve technologie om onvergetelijke vakantie ervaringen op zee te creëren voor gasten van alle leeftijden. MSC Meraviglia is de eerste die deze visie uitdraagt en een nieuwe norm zet waarbij cruiseschepen op zichzelf als bestemming worden gemaakt. '

De MSC Meraviglia is het nieuwe vlaggenschip en de 13e toevoeging aan de MSC Cruises-vloot, evenals de eerste van 11 nieuwe MSC Cruises-schepen die in de komende 10 jaar in gebruik worden genomen met een industrie-ongekend € 9 miljard investeringsplan.

Zowel het schip als het evenement vanavond zijn geïnspireerd door de wonderen van de wereld, zoals Meraviglia letterlijk wonder/ miraculeus betekent. De doopceremonie zelf wordt georganiseerd door één van Europa's meest geliefde comedians, Gad Elmaleh. Het publiek wordt ook vermaakt door internationaal gerenommeerde kunstenaar Patrick Bruel die een selectie van zijn meest geliefde liedjes zal uitvoeren. UNICEF Goodwill Ambassadeurs Kids United zullen een voorstelling presteren om een diverse wereld te vertegenwoordigen, die vrede en tolerantie bevorderen.

Het hoogtepunt van de avond is de parade van de officieren van het schip, wanneer Sophia Loren het lint doorknipt en de MSC Meraviglia doopt tot een eersteklas crescendo van champagne en vuurwerk. Mevr. Loren heeft in meer dan een decennium een nauwe relatie met MSC Cruises opgebouwd, al sinds dat zij doopmoeder werd van de MSC Lirica in 2003. Wanneer de vloot van de MSC Cruises verder groeide, zegende ze elk nieuw schip, reflecterend op het geloof van MSC Cruises niet alleen in loyaliteit, maar ook in Loren's unieke schoonheid, talent en elegante stijl - dezelfde elementen die elk aspect onderscheidend maakt aan boord van een MSC Cruises schip.

Het evenement wordt afgerond met een heerlijk Michelinster VIP-galadiner, een verfijnde mix van hoogwaardige ingrediënten en culinaire kunst, bereid door twee-sterren Michelin-chef, Helène Daroze. Het menu inspireert de passie van Chef Daroze door het combineren van de smaken van Frankrijk met die van het Verenigd Koninkrijk om een eenvoudige maar elegante gastronomische ervaring voor de gasten te creëren. MSC Cruises en Chef Daroze hopen de samenwerking verder te verlengen dan vanavond en er wordt gewerkt aan een langdurige partnerschap.

MSC Meraviglia is het grootste cruiseschip dat in 2017 in de vaart wordt genomen en kan in de meeste internationale cruisehavens van de wereld aanmeren. Dit nieuwe cruiseschip is één van de populairste bestemmingen op zee. Enkele unieke eigenschappen van MSC Cruises 'nieuwste vlaggenschip zijn onder andere:

- Wereldklasse entertainment door Cirque du Soleil met twee exclusieve Cirque du Soleil at Sea shows, gemaakt exclusief voor de MSC Meraviglia met twee optredens, zes avonden per week. Gasten kunnen genieten van een unieke show & diner of cocktail & show ervaring.
 - Breedste aanbod aan eetgelegenheden en bars op elk MSC Cruises-schip dat tot nu toe in vaart is met 12 eetgelegenheden en 20 bars.
 - Als een familiebedrijf staan de activiteiten en diensten van kinderen centraal in het gastaanbod. Het toegewijde familiedek bevat een gloednieuw entertainment en vooraanstaande faciliteiten voor het hele gezin.
 - MSC for Me, de nieuwe digitale ervaring die is ontworpen voor gasten om het beste uit hun vakantie te halen, door te koppelen aan de ervaringen die voor hen van belang zijn.
 - De MSC Yacht Club met nieuwe functies en luxe accommodaties met drie dekken, privé- faciliteiten en butlerservice 24 uur per dag.
 - Het langste LED Sky Screen op zee en omvat een prachtige 96 meter lange, mediterrane stijl, promenade, ontworpen om het sociale punt van het schip te worden.
 - Comfortabele en innovatieve accommodaties om te voldoen aan alle behoeften die laten zien dat MSC Cruises de gast centraal stelt en met 10 verschillende hutten is er echt iets voor iedereen