msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES INTRODUCEERT ARTIFICIAL INTELLIGENCE MET EEN SPRAAKGESTUURDE PERSOONLIJKE CRUISEASSISTENT

22/03/2018

• Nieuwe digitale gastenservice wordt gelanceerd op de MSC Bellissima

• MSC Bellissima wordt gedoopt in Southampton in maart 2019

Hoofddorp- 22 maart 2018 - MSC Cruises, 's werelds grootste particuliere cruiserederij en marktleider in Europa en Zuid-Amerika,, onthulde vandaag een nieuwe primeur in de branche met de introductie van een digitale persoonlijke cruise assistent als een nieuw kenmerk van de MSC for Me app, het digitale innovatieprogramma van de onderneming. Deze nieuwe en baanbrekende gastenservice, ontwikkeld in samenwerking met HARMAN International, een volledige dochteronderneming van Samsung Electronics en leider in technologieën voor consumenten- en zakelijke markt, zal haar debuut maken op MSC Bellissima, welke momenteel in aanbouw is bij de scheepswerf STX France in Saint-Nazaire, Frankrijk.

Het bedrijf kondigde ook aan dat MSC Bellissima, het volgende vlaggenschip van MSC Cruises, zal worden gedoopt in de haven van Southampton, Verenigd Koninkrijk op 2 maart 2019.

Gianni Onorato, CEO van MSC Cruises, vertelt: "Dit is een ander voorbeeld van hoe we continu innoveren om beter te kunnen voldoen aan de behoeften van onze gasten, niet alleen voor de cruisegasten van vandaag, maar ook voor de toekomst. We gebruiken ultramoderne technologie op een unieke alomvattende manier en bouwen deze in elke stap van de ontwikkeling van onze nieuwe schepen, vanaf hun ontwerp tot de uiteindelijke gastervaring. Het is door onze cruise-expertise, de vaardigheden van onze scheepswerfpartners en onze unieke samenwerkingen met toonaangevende digitale en technologische experts zoals Samsung en HARMAN, dat we baanbrekende technologie kunnen introduceren voor een nog betere cruise ervaring. "

De virtuele persoonlijke assistent voor MSC Cruises-gasten is een spraakmakende, spraak-gestuurde Artificial Intelligence (AI) innovatie die kan communiceren, leren en de behoeften van gasten kan voorspellen om relevante suggesties te doen. Dit nieuwe en unieke aanbod biedt gasten op maat gemaakte informatie om hun MSC Cruises-vakantiebeleving te vereenvoudigen en te verbeteren door snel en eenvoudig antwoorden te geven op vragen vanuit het comfort van hun eigen hut.
Digitale assistenten en stemherkenningstechnologieën veranderen de manier waarop we communiceren en ons werk vandaag de dag. Met deze uitstekende oplossing zal MSC Cruises de ervaring van haar gasten aan boord volledig veranderen. Stel je voor dat je onmiddellijke en gepersonaliseerde informatie krijgt, zoals cruise-evenementen, entertainmentopties, reisupdates of gewoon je favoriete muziek speelt met een eenvoudige spraakopdracht.

In tegenstelling tot andere digitale thuisassistenten die afhankelijk zijn van in- de- cloud gebaseerde programma's met apparaten of toepassingen die met internet zijn verbonden, zal dit digitale aanbod worden ontworpen, rond een op schepen gebaseerde oplossing, speciaal afgestemd op de behoeften van de gasten van MSC Cruises. De huidige manieren waarop gasten hun informatie aan boord zoeken, zullen verder worden verbeterd, waardoor een unieke persoonlijke ervaring mogelijk wordt. Als afspiegeling van de echt internationale onboard-aanbieding van MSC Cruises, kunnen gasten communiceren met het nieuwe digitale persoonlijke assistent-apparaat in zeven talen. De persoonlijke assistent zal aanvankelijk op MSC Bellissima worden gelanceerd, maar zal beschikbaar zijn op alle toekomstige nieuwe schepen en er zijn plannen om de functie voor de rest van de vloot te introduceren.

MSC Bellissima brengt schoonheid naar Southampton
MSC Bellissima wordt het vierde mega-schip van MSC Cruises welke, in minder dan drie jaar, na 2017 in de vaart komt en als onderdeel van een tienjarig investeringsprogramma van € 10,5 miljard. Ze zal een verdere evolutie van het bekroonde Meraviglia-prototype vertegenwoordigen.
MSC Bellissima wordt op 2 maart 2019 in Southampton gedoopt op een glamoureus evenement waar VIP-gasten van over de hele wereld aanwezig zullen zijn. MSC Bellissima zal haar inauguratieseizoen doorbrengen in de immer populaire Westelijke Middellandse Zee voordat ze de winter doorbrengt in de Verenigde Arabische Emiraten, Dubai, Abu Dhabi, Sir Bani Yas, Muscat en Khasab.

-Einde-

Over MSC Cruises:
MSC Cruises is 's werelds grootste privé-cruiserederij en nummer één in Europa en Zuid-Amerika. Het bedrijf is een game-changer in de cruisewereld en heeft in de eerste tien jaar een groei van 800% behaald hetgeen heeft geleid tot een wereldwijde reputatie in de sector en een van de jongste cruisevloten op zee. MSC Cruises heeft haar hoofdkantoor in Genève.
De MSC Cruises-vloot bestaat momenteel uit 14 ultramoderne, zeer innovatieve en elegant ontworpen schepen, die een ongeëvenaarde vakantie-ervaring bieden met altijd heerlijke en authentieke gerechten, bekroond entertainment, veel ontspanning, comfortabele accommodatie, evenals een onberispelijke service en expertise.
In het kader van het ambitieuze, ongekende investeringsplan van € 10,5 miljard, zal de vloot tegen 2026 uitgebreid zijn tot 24 cruiseschepen. Tot nu toe heeft MSC Cruises zes nieuwe scheepsklassen ontworpen, allen prototypen die de grenzen van maritieme architectuur en ontwerp verleggen.
MSC Cruises voelt zich verantwoordelijk voor de fysieke en menselijke omgeving waarin het opereert. Het bedrijf opereert met het grootste respect voor de oceanen van de wereld en is voortdurend bezig met het verder ontwikkelen van innovatieve manieren om de milieu-impact van zijn cruise-passages te verminderen.
De vakantieactiviteiten van MSC Cruises worden over de hele wereld verkocht via een distributienetwerk in 67 landen. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 17.000 mensen in dienst, zowel aan de wal als aan boord van haar schepen. MSC Cruises maakt deel uit van de MSC Group, welke bestaat uit toonaangevende transport- en logistieke bedrijven.

Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie
Voor informatie over persreismogelijkheden en hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

MSC Cruises
Contactpersoon: Daniëlle Groot
Telefoon: 023-5656590/ 06-50859771

Dit is geen commerciële informatie maar persinformatie. U ontvangt dit persbericht omdat u bent opgenomen in het persbestand van MSC Cruises. Indien u deze persinformatie niet meer wenst te ontvangen, kunt u dat kenbaar maken in een email en deze te sturen naar danielle.groot@msccruises.nl. Uw mailadres wordt dan uit de database verwijderd.