msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

Het eerste staal van MSC Bellissima is gesneden

27/12/2016

MSC CRUISES EN STX FRANCE SNIJDEN EERSTE STAAL VAN MSC BELLISSIMA

De bouw is gestart van een nieuw schip: MSC Bellissima

HOOFDDORP, 30 november 2016 – MSC Cruises, ‘s werelds grootste particuliere cruiserederij gevestigd in Zwitserland en marktleider in de Middellandse Zee, Zuid- Amerika en Zuid-Afrika heeft samen met STX France, een wereldleider in constructie van innovatieve cruiseschepen, tijdens een traditionele ceremonie in Saint-Nazaire, het eerste staal gesneden van de MSC Bellissima. Het tweede schip van de Meraviglia-generatie, welke naar verwachting zal worden opgeleverd in 2019.

MSC Bellissima is het 4e schip van de 11 schepen van het €9 miljard kostende investeringsplan, waarbij MSC Cruises haar capaciteit in de komende 10 jaar zal verdrievoudigen.

“MSC Bellissima en STX France hebben samen een lang pad bewandeld sinds de bouw van MSC Lirica in 2003”, zegt Pierfancesco Vago, Executive Chairman van MSC Cruises. “Onze huidige vloot is gebouwd door STX France en wij zijn bezig met de vormgeving van twee nieuwe prototypes van de toekomst. Met het uitzicht op de afronding van MSC Meraviglia, zijn we ontzettend enthousiast om te beginnen met de bouw van MSC Bellissima.”

Mr. Vago vervolgt: “Ik ben zeer tevreden met dit prototype, wat tot een prachtig en evenwichtig cruiseschip ontwikkeld zal worden en in staat is om overal ter wereld te gaan varen. Ik ben dankbaar dat mijn vrouw, Alexa Aponte-Vago, vandaag aanwezig is in Saint-Nazaire om deze mijlpaal met ons te kunnen delen.”

STX France General Manager, Laurent Castaing voegt toe: ”We zijn trots om vanaf het begin, MSC Cruises’ industriële partner te zijn. Wij zijn ontzettend betrokken bij de ontwikkelingen van hun vloot en is zeer uitdagend. Wij hebben samen een belangrijk mijlpaal behaald met de Meraviglia-generatie. Meraviglia betekent letterlijk miraculeus en de vier nieuwe schepen zullen het publiek verbazen met hun elegantie en prachtig design.”

MSC Bellissima is ontworpen om te kunnen varen in alle seizoenen en om ‘s werelds grootste internationale cruisehavens aan te doen. Zoals haar naam al doet vermoeden, zal MSC Bellissima de schoonheid en de pracht omarmen van MSC Cruises’ nieuwe generatie ultramoderne schepen. Nieuwe mega-schepen met nieuwe voorzieningen voor jong en oud.

Met een bruto tonnage van 167.600 en de capaciteit voor meer dan 5700 gasten zal dit nieuwe cruiseschip, samen met de MSC Meraviglia, de grootste zijn in de vloot van MSC Cruises.